رضا جعفری چهارشنبه شب در همایش استانی مداخله روانی - اجتماعی در آسیب های اجتماعی با محوریت خودکشی در شهرستان اسکو، مشکلات خانوادگی را ناشی از آسیب های اجتماعی دانست و افزود: باید توجه داشت هر آسیب اجتماعی با مشکلات خانوادگی گره خورده و بار مالی و روانی متعددی به جامعه تحمیل می کند.
وی تغییر سبک زندگی در جامعه ایرانی از حالت سنتی به پیشرفته را از آسیب های اجتماعی مهم کنونی در کشور خواند و اظهار داشت: طی سال های اخیر هم در حوزه پوشش و الگوی تغذیه و هم در حوزه محصولات فرهنگی دچار تغییر شدیم و این تغییرات بدون فراهم کردن زیر ساخت های اجتماعی و فرهنگی دچار تنش شده و آسیب های اجتماعی را رقم زده است.
جعفری با بیان اینکه 40 درصد سبک زندگی مردم ایران به آپارتمان نشینی تبدیل شده است، تغییر در سبک زندگی بدون توجه به نیازها و آسیب شناسی های مربوط به ناهنجاری ها را موجب بروز انواع مدل های بزه در کشور عنوان کرد.
وی اضافه کرد: به همین دلیل طی 10 سال اخیر آمار ازدواج 37 درصد کاهش داشته است که این اعداد و ارقام نشانه هشدار در زمینه عوامل ایجاد و بروز و ظهور آسیب های اجتماعی در اشکال نو است.
جعفری گفت: در هر آسیب اجتماعی ردپای مشکلات خانوادگی به چشم می خورد و هر نهاد خانواده ای که دچار مشکل باشد، جامعه را هم درگیر خود کرده و هزینه های مالی و روانی را بدنبال دارد.
وی ، خانواده، دین و دولت را سه معیار اصلی سنجش آسیب های اجتماعی در خانواده ایرانی برشمرد و یادآوری کرد: لازم است با اجرای کار بنیادی همه توجه و سیاست های خود را نسبت به تحکیم بنیان خانواده و تامین زیرساخت های روانی و فرهنگی جامعه به کار گیریم.
این مقام مسئول بر ضرورت پیشگام بودن در کنترل آسیب های اجتماعی تاکید و اضافه کرد: تبدیل آسیب های اجتماعی به همدیگر بخش بزرگی از جامعه را درگیر کرده و عواقب سوء اجتماعی در بردارد، از این رو لازم است با برنامه ریزی اصولی از وقوع آسیب های ثانویه جلوگیری شود.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.