به گزارش ایرنا؛ محمد ابراهیم الهی تبار روز شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری با گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد، افزود: در سالروز عملیات مرصاد دلاورمردی های تمام کسانی که جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته و از این مرز و بوم دفاع کردند را ارج می نهیم.

وی با بیان اینکه شرایط این عملیات بی شباهت به شرایط امروز کشور نیست، گفت: در این عملیات دشمن احساس می کرد که مردم و نظام اسلامی از روی عجز و ناتوانی وارد مذاکرات آتش بس و قطعنامه ۵۹۸ شده از این رو از جبهه جنوب و غرب وارد کشور شد اما با میدان آمدن مردم نیروهای بعثی به پشت مرزها رانده شدند و در غرب کشور نیز عملیات مرصاد دشمن را ناکام گذاشت.

او ادامه داد: پس از توافق برجام نیز دشمن احساس کرد که می تواند یکسری حرکت هایی را آغاز کند و نمی دانست که هرگاه مردم ایران مورد تهدید قرار بگیرند مسنجم تر عمل خواهند کرد.

وی یادآوری کرد که از این رو از تنگنای کنونی نیز به مانند عملیات مرصاد عبور خواهیم کرد و دشمن را ناامید می کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مشارکت و افزایش نشاط اجتماعی محور کار در حوزه آسیب های اجتماعی است تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد بهترین جایگاه برای مشارکت اجتماعی هستند که باید بر تقویت و گسترش آنها اهتمام داشت.

الهی تبار اظهار داشت: لازم است که نگاه مدیران و دستگاه ها به سازمان های مردم نهاد حامیانه باشد و نباید به عنوان رقیب پنداشته شوند.

او با بیان اینکه مسائل اجتماعی یک شبه به وجود نیامده که یک شبه هم از بین برود، گفت: مساله مربوط به تغییر رفتارهاست و این مهم نیز تنها با برخوردهای ضربتی چاره نمی شود.

وی تصریح کرد: مشارکت و نشاط اجتماعی محور کار است و حضور همه اقشار را می طلبد چرا که کسی نمیتواند خود را از گزند آسیب های اجتماعی مصون بداند.

وی مهمترین تاکید در حوزه آسیب های اجتماعی را توانمندسازی خانواده ها دانست و گفت: در عرصه جامعه نیز این خواص و بزرگان هستند که می توانند اثرگذار باشند.

الهی تبار برخورد عالمانه با مسائل اجتماعی را یک ضرورت دانست و افزود: امروز این نگاه در حوزه تصمیم سازی و تصمیم گیری مسائل اجتماعی حاکم شده و عنایت ویژه رهبری، نگاه برنامه ششم و اهتمام دولت به ساختار حوزه اجتماعی وجود دارد.

او گفت: در ۲ سال گذشته در جمع آوری معتادان متجاهر مشکلی وجود نداشته و در محلات آلوده نیز سازمان ها و نهادهای مختلفی حضور یافته اند که از ظرفیت سازمان های مردم نهاد هم استفاده شده است.

وی تاکید کرد: در حوزه طلاق شاهد توقف و کاهش نرخ آن در استان بوده ایم و کانون های بحرانی نیز پس از شناسایی، اعتبار و برنامه خاصی دریافت کرده اند.

او توضیح داد که در این مدت ساماندهی و مهندسی مطلوبی در حوزه اولویت های آسیب های اجتماعی در استان شکل گرفت که عامل اصلی این مهندسی توانمند شدن خانواده ها و صیانت از خانواده است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت در ۲ هزار و ۶۰۰ روستا و ۳۴ شهر دارد که نیمی از این جمعیت در کلانشهر کرمانشاه ساکن است.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.