به گزارش ایرنا ، علی ربیعی روز پنجشنبه در آیین راه اندازی مرکز یادگیری و توسعه اجتماعی اقتصادی شهرستان بهاباد از توابع استان یزد با گرامی داشت هفته کار و کارگر( پنجم الی 11 اردیبهشت) اظهار داشت: برای کاهش آسیب های اجتماعی باید جوامع محلی در روستاها و شهرها توسعه پیدا کند و شادی و نشاط بین مردم و جوانان گسترش یابد.
وی اضافه کرد: افزایش حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ سبب نابسامانی های اجتماعی می شود که برای پیشگیری از آن نیازمند توسعه جوامع محلی هستیم .
ربیعی مسائل اجتماعی و کار آفرینی را بسیار مهم عنوان کرد و افزود : فشار اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم و مسائل بین المللی امروز کار را برای ما تا حدودی پیچیده کرده است .
ربیعی با اشاره به اقدامات مذبوحانه ترامپ و تهدیدهای آمریکا برای ایران در شرایط فعلی با توجه به پیچیدگی و دشواری های خاص خود اظهار داشت: سابقه نداشت در 300 سال تاریخ آمریکا، چنین رئیس جمهوری جنون آمیز رفتار کند و هیچ پای بندی به اخلاق نداشته باشد.
وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر توسعه مشاغل خرد با نگاه به کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال تصریح کرد: در شرایط تحریم برای حفظ اشتغال و یا ایجاد مشاغل جدید باید به سمت توسعه اشتغال خرد حرکت کرد و هم درآمد مردم را افزایش داد که صندوق کارآفرینی امید در این مسیر نگاه و اقدامات خوبی دارد.
ربیعی با بیان اینکه گشودن گره کار بزرگ باید از بازکردن گره کارهای کوچک شروع کنیم ، تاکید کرد : نگاه اول ما گفت و گوهای اجتماعی برای حل مسائل است که باید این بحث مورد توجه صاحب نظران قرار گیرد.
رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید تاکید کرد: باید تدابیری را اتخاذ کرد تا سیاست هایی که در توسعه جوامع محلی مد نظر است، به نوعی به رشد فراگیر و اشتغال فراگیر در جوامع محلی کمک کند.
وی یادآور شد : مراکز آموزش کارآفرینی در دبیرستان ها و دانشگاه ها و در نهادهای مدنی شهرستان ها و سازمان های مردم نهاد برای درگیر شدن با مسائل و آسیب های اجتماعی و توانمدسازی خانواده ها نیاز به تقویت دارد، که بتوان اعتماد جوامع محلی را جلب کرد .
وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد : باید برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی به مشاغل و حرف خرد وام قرض الحسنه پرداخت کرد تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی باشیم .
رئیس هیئت مدیره صندوق کارآفیرنی امید با اشاره به اینکه باید با ایجاد نهادهای اجتماعی جوامع مدرن را متناسب با فرهنگ عمومی منطقه ایجاد کنیم ، گفت : فقر و بیکاری به تنهایی سبب آسیب های اجتماعی نمی شود.
در مراسم راه اندازی مرکز یادگیری و توسعه اجتماعی اقتصادی بهاباد، محمد علی طالبی استاندار، احمد ترحمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرماندار ، امام جمعه ، شهردار و رئیس شورای شهر ، بخشداران ، مسئولان اداره ها ، دانشجویان و فعالان اقتصادی حضور داشتند.
مرکز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد .
9877/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.