به گزارش ایرنا مسلم یاران یکشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه در خصوص کارمندان معتاد به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد اظهار کرد: این امر را محقق خواهیم کرد، ابزار برخورد وجود دارد ، کارمندان معتاد در راستای ترک اعتیاد تلاش کنند.
وی از برخورد با خرده فروشان مواد مخدر نیز خبر داد و افزود: این طرح با قدرت اجرا می شود در این خصوص بانک اطلاعات نیز داریم با حمایت دستگاه ها و نهادهای حمایتی این طرح را اجرا خواهیم کرد.
یاران گفت: انجام اقدام مشاوره ای برای خانوارها در این خصوص وجود دارد، بعضا برخی افراد منبع درآمد ندارند اگر اقدامات مشاوره ای با آنان انجام شود در چرخه فروش مواد مخدر قرار نخواهند گرفت.
یاران افزود: نیمی از زندانیان استان خراسان شمالی در حوزه مواد مخدر هستند که مابقی نیز بی ارتباط نیستند.
وی با بیان ایکنه نهاد های حمایتی پای کار بیایند گفت: باید پس از خروج از زندان برنامه هایی برای مددجویان داشته باشیم.

* در مبارزه با اعتیاد نباید منتظر برخورد قضایی بود
معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی هم در این نشست گفت: تمامی دستگاه ها در مبارزه با اعتیاد مشارکت کنند، منتظر برخورد دستگاه قضایی نباشند.
محمد تقی ایرانی با بیان اینکه هر کسی در راستای تاثیر گذاری خود اقداماتی در مبارزه با اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد گفت: منتظر برخورد دستگاه قضایی نباشید.
وی بر نهادینه شدن مبارزه با مواد مخدر در درون جامعه تاکید کرد و افزود: مردم این خطر را احساس کرده اند اما نمی دانند چگونه مبارزه کنند.
رئیس کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سایر سازمان های مردم نهاد در خراسان شمالی افزود: خانواده ها هم اکنون باید ارتباط بیشتری با هم برقرار کنند، در خصوص نیازها و خواسته های همدیگر و فرزندان خود اطلاع داشته باشند و هشدارها را جدی بگیرند .
وی گفت: اگر به موقع توجه نشود خانواده ها درگیر این مشکلات خواهند شد، خانواده ها خود را در حوزه های مختلف درگیر نکنند به تفریح، استراحت و نشاط توجه کنند، بیشتر با هم گفت و گو داشته باشند.

* باید برجام در دانشگاه ها تدریس شود
ایرانی با بیان اینکه باید برجام در دانشگاه ها تدریس شود افزود: در این راستا بسیار تلاش شد هر چند نامهربانی هایی ایجاد شد اما بر اساس حقوق بین المللی با آمریکا و ترامپ برخورد می شود.
وی بر مشارکت سمن ها در فعافیت های اجتماعی تاکید کرد و گفت: در دولت یازدهم صدور مجوزها در این خصوص دو برابر شده است، بسیاری از امور به مردم واگذار خواهد شد.
وی گفت: در سال 92 تا 95، دو هزار و 365 سازمان مردم نهاد در کشور در خصوص پیشگیری از اعتیاد و آموزش و آگاهی فعالیت می کنند که 155 هزار نفر از معتادان زیر پوشش قرار گرفتند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی


3007/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.