به گزارش ایرنا رضا اشک در سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه شهرستان بم به مناسبت هفته مواد مخدر افزود: در سال 95 کل جمع کشفیات مواد مخدر 2 تن 414 کیلو بوده است که عمده آن تریاک می باشد.
وی بیان کرد: متاسفانه جامعه جهانی همراه با رشد تکنولوژی همراه خود وسایلی بوجود اورد از جمله مصرف مواد مخدر که مشکلاتی را ایجاد کرده است و مصرف مواد مخدر زلزله خانمانسوزی است که یکی از ابزارهای جنگ نرم دشمن است .
وی با بیان اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران هم مرز با یکی از کانونهای مواد مخدر است تصریح کرد: کشور افغانستان 74 درصد مواد مخدر دنیا را تولید می کند که متاسفانه با کشور ایران هم مرز است.
اشک تاکید کرد: در سالهای اخیر در خصوص مبارزه با مواد مخدر در شهرستان بم توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوبی انجام شده است.
وی افزود: بدنبال این هستیم افراد معتاد را بعنوان یک بیمار بدنبال درمان انها باشیم وهمچنین احداث کمپ های ترک اعتیاد انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه پایه و سر منشا اکثر آسیب های اجتماعی مصرف مواد مخدر و مشروبات الکی است تصریح کرد: 55درصد طلاقها خانواده ها ، 65 درصد همسر آزاری، 30 درصد کودک آزاری، 25 درصد قتل ها از اثرات مصرف مواد مخدر است.
فرماندار بم گفت: شهرستان بم در خصوص معتادین متهاجر درسطح شهر هرستان بم رتبه اول را در استان باجمع اوری 126 نفر از اوایل فروردین ماه 96 کسب کرده است.
استان کرمان به دلیل همجواری با استان های شرقی کشور محل ترانزیت و عبور مواد مخدر است که در راه مبارزه با این پدیده شوم هزینه های زیادی را پرداخت می کند.
شهرستان بم در 180 کیلومتری استان واقع است.
خبرنگار :داود رجبی ** انتشار : بهنام احمدی *
7347/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.