سعید شبستری روز چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان افزود: همه دستگاه‌ها موظفند در بحث کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به صورت جدی ورود کنند.
وی ادامه داد: تحقیق و پژوهش و ارائه راهکار برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و شناسایی وضعیت موجود این آسیب‌ها ضروری است.
شبستری اضافه کرد: آسیب‌های اجتماعی مختص یک محله یا یک منطقه خاص نیست و اگر اتفاقی در این حوزه بیفتد گریبان همه را خواهد گرفت، لذا همه باید این مسائل را جدی بگیرند.
وی دانشجویان را یکی از اقشار در معرض آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: ارائه آموزش‌های لازم در دانشگاه‌های ضروری است.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اقدام بهزیستی در راستای کاهش آمار طلاق، خاطرنشان کرد: طبق ارزیابی‌های انجام شده، در 20 درصد از طلاق‌های غیرتوافقی امکان بازگشت وجود دارد و اگر آمار طلاق روبه بهبود باشد، می‌توانیم از طلاق‌هایی که منجر به آسیب اجتماعی می‌شود پیشگیری کنیم.
وی در خصوص راه‌اندازی مراکز توانمندسازی معتادان بهبود یافته، گفت: جلوگیری از بازگشت معتاد بهبودیافته به سمت اعتیاد بسیار مهم است و در این راستا انجمن‌های غیردولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند به دولت کمک کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: همسران و خانواده‌های زندانیان نیز در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و به این قشر نیز باید توجه کافی صورت گیرد.
وی ناهنجاری‌های اجتماعی را مصداق منکرات دانست و گفت: همه گروه‌ها باید به این موضوع پرداخت کنند و هر ارگان و گروهی که احساس می کند می‌تواند کاری کند باید در کنار دولت باشد.
شبستری با بیان اینکه باید در جامعه ایجاد نشاط کنیم، ادامه داد: رسانه‌ها و افراد به جای ایجاد ناامیدی و دلسرد کردن مردم، در عین بیان واقعیت‌ها، اخبار را به نحوی ارائه دهند که مردم امیدوار شوند.
وی با بیان اینکه همه اقدامات در خصوص ایجاد فضای نشاط در جامعه تاثیر دارد، گفت: متاسفانه در آستانه انتخابات، برخی افراد برای اینکه تعدادی را اطراف خود جمع کنند تلاش می‌کنند همه چیز را زیر سوال ببرند، به گونه ای که حتی نظام را زیر سوال می‌برند و همه را تخریب می‌کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ممکن است اختلاف سلیقه باشد اما در اصل نظام باید مراقب باشیم که چه می‌گوییم و این گونه نباشد که مردم نسبت به نظام و انقلاب دلسرد شوند.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار:رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.