رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: اعتیاد در بین کارمندان باید با مکانیزم و رویکرد مناسبی مورد تعقیب جدی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت السلام نورالله قدرتی عصر امروز در سومین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین بیان کرد: در مجالس عروسی باید رصد و کنترل استعمال مواد مخدر با جدیت دنبال شود و متاسفانه در قریب به اتفاق این مجالس مواد مخدر و مشروبات الکی در یک اتاق مجزا مصرف می شود.

وی گفت: سال گذشته در استان  قزوین ده‌ها هزار مجلس عروسی برگزار شد که اگر در هر کدام از این میهمانی‌ها مقدار کمی مواد مخدر استعمال شود به حجم بزرگی خواهیم رسید و لازم است که با اقدامات اطلاعاتی و رویکرد تحقیقی، تعقیبات قضایی را دنبال کنیم.

رئیس کل دادگستری استان به اعتیاد و مصرف مواد مخدر در بین کارمندان دولتی و غیردولتی اشاره کرد و گفت: اعتیاد در بین کارمندان باید مورد تعقیب جدی قرار گیرد و مکانیزم و رویکرد مناسبی اتخاذ شود تا از شیوع اعتیاد در بین این افراد جلوگیری کرد.

قدرتی یادآور شد: دستگیری و مجازات های قضایی نتوانسته به صورت کامل از شیوع پدیده اعتیاد جلوگیری کند و لازم است که اقدامات فرهنگی و اجتماعی را پررنگ تر کنیم.

این مسئول قضایی تصریح کرد: خانواده ها باید با فرزندان خودشان عواطف و روابط احساسی برقرار کنند و نباید ارتباط موثر بین اعضای خانواده سست شده و نوجوان در مسیر اعتیاد و آسیب های اجتماعی قرار گیرد.

قدرتی همچنین گفت: یکی از مکان‌هایی که می‌توان به والدین و خانواده‌ها دسترسی داشت، انجمن اولیاء و مربیان در مدارس است که باید از این فضاها برای فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی در خصوص مواد مخدر اقدام کرد.

قدرتی اظهار کرد: اگرچه اقدامات مسئولان در خصوص مبارزه با مواد مخدر قابل تحسین است، اما همواره وضعیت مناسب نیست و واقعیات موجود باید در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به گسترش راههای استفاده از مواد مخدر و تلاش سوداگران مواد مخدر در آلوده کردن طیف وسیعی از جامعه عنوان کرد: به تناسب تلاش ما برای پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با قاچاقچیان، این سودجویان مواد مخدر مرز فعالیت را به دانش آموزان کشانده و خطرناکترین قسمت فعالیت آنان ترغیب بانوان به استفاده از مواد مخدر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.