به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی سه شنبه شب در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که با حضور معاون قضائی دادستان کل کشور برگزار شد، افزود: باید جدیت خود در حوزه مقابله با مواد مخدر را به چند برابر وضع فعلی برسانیم.
وی اظهار داشت: برخی آسیب های اجتماعی به صورت خزنده پایه های نظام را سست می کنند که مواد مخدر در این میان از همه خطرناک تر است.
وی افزود: گاهی نمی توانیم آمار دقیقی از این آسیب ها در رسانه ها منتشر کنیم زیرا برخی سوء استفاده می کنند اما باید بپذیریم در زمینه مواد مخدر نگرانی های جدی وجود دارد چون این آسیب در بین جوانان و در محیط هایی چون دانشگاه ها و مدارس و حتی روستاها ریشه دوانده است.
حبیبی یادآورشد: متاسفانه مواد مخدر و اعتیاد یک واقعیت تلخ است بنابراین باید آگاهی بخشی کنیم تا خانواده ها و دستگاه های فرهنگی و رسانه ها پای کار بیایند و به ما کمک کنند.
وی، ترویج اعتیاد در کشور را بخشی از نقشه دشمنان در جنگ نرم دانست و افزود: در جنگ فرهنگی باید از روش های فرهنگی استفاده کرد تا به نتیجه رسیدومهمترین بخش کارهای فرهنگی موضوع پیشگیری است که در این عرصه باید به صورت گروهی و تیمی عمل کنیم و نهادهایی مانند شهرداری، بهزیستی، معاونت اجتماعی استانداری، پلیس و خیرین همه وارد صحنه شوند تا کارها نتیجه بخش باشد.
این مسئول یادآورشد: باید اداره کل ورزش و جوانان با توسعه فعالیت های ورزشی زمینه سرگرمی جوانان و پر کردن اوقات فراغت آنها را جدی بگیرد و نهادهای فرهنگی هم برنامه های هنری و دینی مناسبی برای کاهش آسیب ها داشته باشند چرا که ترویج ورزش و مبانی دینی در کاهش اعتیاد موثر است.
وی همچنین گفت: دسترسی به مواد نباید آسان باشد و کسی جرات کند براحتی در توزیع و یا مصرف مواد مخدرهمکاری کند و در این میان نقش دستگاههای امنیتی و قضایی در برخوردهای قاطعانه باید بیشتر شود.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.