معاون سیاسی اجتماعی فرماندار سلماس گفت: امروزه متاسفانه دامنه آسیب های اجتماعی در نقاط مختلف شهرها و روستاها به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته شهرستان سلماس و روستاهای پرجمعیت افزایش یافته و می تواند زنگ خطری برای این مناطق  باشد .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، عباس محمدزاده گلعذانی در جلسه کارگروه اجتماعی،فرهنگی وخانواده شهرستان سلماس که باحضور اعضای کارگروه آسیب های اجتماعی شهرستان برگزار شد،  ضمن تاکید لازم مبنی برهمراهی و همکاری دستگاهها جهت اجرای برنامه های مدون به منظور کاهش این آسیب ها به بعضی ازعلل وعوامل دراین زمینه اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر تغییرات سریع در زمینه های مختلف از جمله تکنولوژی رخ داده است که این تغییرات اگر به درستی ارزیابی نشود می تواند با شکافی که بین خانواده ها ایجاد می کند مشکل آفرین باشد .

محمدزاده فاصله نسلی بوجود آمده بین والدین و فرزندان را باعث عدم درک و ناسازگاری عنوان و اظهار کرد: در برخی مناطق کمتر توسعه یافته و بعضی روستاها به دلیل پایین بودن سطح دانش والدین و سایر موارد این فاصله بیشتر و امکان آسیب نیز بیشتر است .

معاون فرماندار سلماس درادامه مواردی از قبیل بلوغ زودرس،ازدواج های زودهنگام و بدون آگاهی وشناخت، اعتیاد و گرایش به سمت مواد مخدر، بزهکاری و رفتارهای خلاف اصول انسانی را به عنوان آسیب هایی عنوان کرد که می تواند تهدید کننده باشد .

وی آموزش تمام افراد در معرض آسیب و افراد آسیب دیده به ویژه نوجوانان و جوانان در زمینه افزایش مهارت های فردی واجتماعی وبالابردن توان آنها به منظور مقابله در برابر بسیاری از مسائل آسیب زا را ضروری دانست .

محمدزاده گلعذانی در ادامه خواستار بهره گیری از توان و ظرفیت تمامی اقشار جامعه، کارشناسان علمی ومذهبی با همکاری دهیاران،شوراهای اسلامی ومردم در زمینه مهار آسیب های اجتماعی شد .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.