محمدصادق معتمدیان چهارشنبه شب در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در بیرجند افزود: از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران که شبانه روزی برای اطلاع رسانی دقیق، به موقع و شفاف به جامعه تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خبرنگاران به یقین در جریان توسعه کشور و استان نقش اساسی و مهمی دارند اظهار داشت: خبرنگاری از مشاغل سخت و زیان‌آور و با مخاطرات زیادی مواجه است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: شاید تاکنون قانونی مبنی بر سخت و زیان‌آور بودن حرفه خبرنگاری تصویب نشده است تا حرفه خبرنگاری را جزو مشاغل سخت در نظر بگیرد اما امید است این مهم در مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: سختی کار و شبانه روزی بودن حرفه خبرنگاری سبب می‌شود رسیدگی به خانواده و وقت گذاشتن برای آنها با محدودیت مواجه شود که به خاطر همراهی خانواده‌ها با قشر خبرنگار صمیمانه قدردانی می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم گفت: آنچه توسط نماینده خبرنگاران درخصوص مشکلات خبرنگاران مطرح شد خواسته‌های به حقی است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

ناصر خوش خبر افزود: از زمانی که وارد استان شده‌ام تاکنون نتوانسته‌ام با جامعه خبرنگاران ارتباط خوبی برقرار کنم که از این بابت عذرخواهی می‌کنم و امید است بتوانیم در کنار هم برنامه‌های توسعه ای استان را پیش ببریم.

وی بیان کرد: یکی از سیاست‌هایی که استاندار خراسان جنوبی در دولت تدبیر و امید دنبال می‌کنند و بر ما نیز تاکید دارند دوندگی و پیگیری مشکلات استان است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در این خصوص نگرانی‌هایی وجود دارد یا اینکه تلاشی که بایستی نخبگان و گروه‌های مرجع برای تسهیل و رسیدن مولفه‌ها سلبی توسعه دنبال کنیم شاید به تنهایی از عهده دولت و بدون دخالت خبرنگاران در روند اقدامات به خوبی پیش نرود.

وی ادامه داد: در این زمینه نیاز است خبرنگاران با سلامت کامل و نگاه مثبت در راستای مطالبات مردم گام بردارند و مسئولان نیز نباید هیچ گاه نگران نظارت خبرنگاران و دلسوزانی که حوزه کاری را نقد می‌کنند، باشند.

خوش‌خبر عنوان کرد: نکته دیگری که در خراسان جنوبی نیاز به مساعدت خبرنگاران داریم کارکرد در چارپوب قانون است، خط قرمزها را نباید خودمان تغییر بدهیم بلکه خط قرمزهای نظام منافع و ارزش های ملی و اسلامی است.

وی گفت: اگر خبرنگاران تشکیلاتی را نقد کردند و در مقابل مورد بی مهری قرار گرفتند یا اینکه پای آنان به مراجع قضایی باز شد نباید نگران باشند چون خبرنگاران بیشترین تاثیر را در حفظ سرمایه‌های اجتماعی، شفاف‌سازی، حفظ ارزش‌ها و سایر دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: هیچ دستگاه یا تشکیلاتی نمی‌تواند مانند خبرنگاران با تیرگی‌ها و عدم شفافیت سازی‌ها مقابله کند لذا از این قشر درخواست داریم در میدان باشند ما را نقد کنند و پیشنهادات سازنده داشته باشید.

وی افزود: زمانی نقدها تاثیرگذار است که منصفانه باشد نه اینکه با هدف، گرایش یا جریان سیاسی خاص همراه باشد.

خوش‌خبر اظهار داشت: اهل قلم شاید برخی اوقات ناملایماتی دیده و چشیده‌اند اما بنا بر رسالتی که دارند انتظار داریم وجدان کاری و اخلاق نویسندگی داشته و پیگیر مشکلات مردم باشند.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی که دشمن بارها و بارها ما را تهدید کرده و جنگ اقتصادی تمام عیار را رقم زده است لذا خبرنگاران می‌توانند با این تهدیدها مقابله کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: درخواست داریم خبرنگاران با جدیت تمام در زمینه ایجاد نشاط، امیدواری، کارآمدی نظام و مقابله با این تهدیدها قلم بزنند و ما را در رسیدن به اهداف توسعه در خراسان جنوبی یاری کنند.

وی ادامه داد: در این برهه از زمان نیاز به همدلی، وحدت و هم‌افزایی داریم، در شرایط کنونی با محدودیت منابع مواجه‌ایم لذا اگر بخشی از اقدامات زیرساختی و زیربنایی در موعد مقرر رقم نمی‌خورد به خاطر این کمبودهاست که با اولویت‌بندی در دستور کار قرار می‌گیرد.

خوش‌خبر یادآور شد: نگاه استاندار خراسان جنوبی نسبت به نقش و کارکرد خبرنگاران و ایثار در حوزه اطلاع رسانی، این است که قدرشناس تلاش‌های این قشر هستند ما نیز به عنوان نیروهای زیرمجموعه، به نقش و عملکرد صحیح شما ایمان داریم.

در این آیین خبرنگاران خراسان جنوبی مورد تجلیل قرار گرفتند.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.