ناصر خوش خبر روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: شرکت آب و فاضلاب شهری (آبفا)، صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش، شهرداری و صدا و سیما محوری‌ترین برنامه‌ها را در حوزه پدافند غیرعامل اجرا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هفته پدافند غیرعامل با نواختن زنگ مدارس در خراسان جنوبی آغاز شد گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه، بازدید از پروژه‌های آب و فاضلاب، بازدید از سایت اسکان اضطراری شهرداری بیرجند، افتتاح پروژه برق اضطراری و غبارروبی مزار شهدا از مهمترین برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در این استان است.

معاون استاندار خراسان جنوبی شرکت در نمازجمعه، افتتاح نمایشگاه محوری پدافند غیرعامل، برگزاری رزمایش کنارگذر در مواقع اضطراری، رزمایش قطع برق، کارگاه آموزشی، نشست هم‌اندیشی و اجرای مسابقات مختلف را از دیگر برنامه‌ها در این هفته ذکر کرد.

وی اظهار داشت: از مجموع این برنامه‌ها ۷۳ رزمایش توسط دستگاه‌های اجرایی، ۵۴ کارگاه آموزشی، ۳۴ کمیته تخصصی، ۱۳۹ برنامه تبلیغی محلی، ۹۱ برنامه صوتی و تصویری، ۲۶ مسابقه نقاشی، ۲۰ افتتاح پروژه و ۱۶۱ برنامه در حوزه‌های مختلف اجرا خواهد شد.

خوش خبر با بیان اینکه ۵۰ درصد برنامه‌ها با محوریت شهرستان‌ها برگزار می‌شود گفت: در ارزیابی سال گذشته آموزش و پرورش، سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، ارتش، اداره کل زندان‌ها، نیروی انتظامی، بانک ملی، دانشگاه بیرجند و شرکت آبفا بیشترین امتیاز را در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در حوزه پدافند غیرعامل کسب کردند.

وی ادامه داد: در این هفته به دنبال تحقق فرامین مقام معظم رهبری، آگاهی بخشی مردم، گفتمان‌سازی و تعمیق فرهنگ پدافند غیرعامل هستیم و پدافند غیرعامل باید با ادبیات قابل فهم ارایه شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: دشمن مطمئنا با برنامه و برگرفته از اتاق فکر ورود می‌کند که اگر برنامه‌ها و حدود دشمن را بشناسیم برنامه‌های کشور برای پاسخگویی به تهدیدهای دشمن عملیاتی خواهد بود و تحقق این امر نیازمند ابتکار عمل در تمامی حوزه‌های مدیریتی پدافند غیرعامل است.

وی استتار، اختفا، پوشش، فریب، پراکندگی زیرساخت‌ها، مقاوم‌سازی و اعلام خبر را از مهمترین محورهای پدافند غیرعامل در تمامی کشورها بیان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و از آنجا که همه اصول ملاحظاتی دارد می‌طلبد که این اصول به صورت تخصصی پیاده‌سازی شود.

خوش خبر با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل موجب حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور می‌شود یادآور شد: پدافند غیرعامل کشور را در مقابل تمامی تهدیدها در حوزه‌های مختلف آماده و ظرفیت‌های کشور را در این زمینه نمایان می‌کند.

وی رعایت اصول و ضوابط پدافند غیرعامل، فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی را از محوری‌ترین نکات مورد توجه در این حوزه عنوان کرد و گفت: تحقق سیاست‌های کلی نظام نیازمند آگاه‌سازی است که اگر توسط گروه‌های آموزشی همچون آموزش و پرورش محقق شود بدون شک شاهد تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث پدافند غیرعامل خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تاکید بر مصون سازی زیرساختی، حیاتی و کالبدی کشور، پدافند سایبری، زیرساخت‌های هسته ای، پرتوی، زیستی و همه‌گیری عامدانه را از مهمترین اهداف و برنامه‌های سال ۹۸ پدافند غیرعامل ذکر کرد.

وی ادامه داد: ۶ ماه نخست امسال در خراسان جنوبی بیش از ۱۰۰ جلسه در سطح قرارگاه‌ها، شوراها و کارگره‌های تخصصی برگزار کردیم که در راستای تحقق این اهداف صورت گرفت.

وی از تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل خراسان جنوبی خبر داد و گفت: امیدواریم در این طرح بستری فراهم شود که بتواند پاسخگوی تهدیدهای سرزمینی باشد.

خوش خبر بیان کرد: پیوست پدافند غیرعامل پروژه‌های استان از دیگر اقدامات در سال ۹۸ بود زیرا اگر پیوست پدافندی برای پروژه‌های مهم استان دیده نشود، آسیب‌پذیر خواهیم بود.

وی رعایت مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان توسط دستگاه‌های اجرایی را از دیگر تاکیدات پدافندی استان اعلام کرد و گفت: لزوم تامین مولدهای برق اضطراری، توجه به فضای مجازی، امن سازی زیرساخت‌های سایبری، آموزش ضمن خدمت و تربیت مربی از مهمترین اقدامات در حوزه پدافند غیرعامل از ابتدای سال جاری است.

معاون استاندار خراسان جنوبی، نهادینه‌سازی فرهنگ پدافند غیرعامل، توسعه فضای امنیت عمومی، توجه به مسکن محرومان، تثبیت جمعیت مرزنشینان، ارتقای کشت گلخانه‌ای از ۶۰ هکتار به هزار هکتار، ایجاد اشتغال و تسهیلات را از دیگر اقدامات استان در حوزه پدافند غیرعامل بیان کرد.

وی ارتقای آمادگی تخصصی جامعه و بهبود نقش پدافند غیرعامل را از هدفگذاری‌های عمده برای آمادگی همه جانبه استان در برابر مقابله غیرنظامی دشمن عنوان کرد و گفت: دشمن به فکر ورود به بدنه و گسست نظام است و امروز بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، تهدیدهای نظامی کشور را تهدید نمی‌کند بلکه دشمن با ایجاد اتاق فکرهای گوناگون تهدیدهایی از نوع اقتصادی را بر کشور تحمیل کرده تا ناکارآمدی نظام را مورد هدف قرار دهد.

خوش خبر اظهار داشت: تمامی محدودیت‌هایی که بر کشور تحمیل می‌شود مترتب از اتاق فکرهایی است که دشمن می‌خواهد در جامعه گسست ایجاد کند اما پشتیبانی مردم و تیزبینی اطلاعاتی بدنه مسئولان نظام جلوی توطئه دشمن را گرفته است.

وی گفت: در راهبردها و اهداف خرد ۶۳ مورد را برای پدافند غیرعامل استان پیش‌بینی کردیم که مهمترین آنها برنامه‌ریزی، انسجام و آموزش‌های تخصصی است و معتقدیم هرچه آگاهی مردم بیشتر شود نقشه‌ها و فریب‌های دشمن بیشتر نقش برآب خواهد شد.

هشتم تا چهاردهم آبان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.