مهدی هاشمی مقدم روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر خوسف در مجموع یکهزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز خواهد بود که می‌توان برای بخش‌های مختلف به ویژه صنعت از آن برخوردار شد.

وی بیان کرد: بایستی ۵۰ کیلومتر شبکه آب شرب انجام داد که کار بسیار سنگینی است تا بر اساس مطالعات تا سال ۱۴۲۰ برای جمعیت ۱۱ هزار نفر در افق طرح مشکل آب رفع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه اجرای پروژه فاضلاب این شهر سالهاست مسکوت مانده است تصریح کرد: چندین سال است که طرح مطالعاتی فاضلاب خوسف تهیه شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این بایستی مطالعات توجیهی، پدافند غیرعامل و ارزیابی زیست محیطی این طرح نیز انجام شود که تاکنون طرح محیط زیست آن به تصویب رسیده است.

هاشمی مقدم اضافه کرد: هم اکنون نیاز است از طریق ماده ۲۳ ، مصوبه این طرح از سوی وزارت نیرو گرفته شود، چراکه سال گذشته طرح مصوبه گرفت اما برای آن ردیف بودجه‌ای از سوی سازمان برنامه و بودجه تصویب نشد.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به سفر اخیر وزیر نیرو به استان (۲۴ مرداد) و پیگیری این طرح، امسال ردیف ماده ۲۳ در خصوص اجرای فاضلاب شهر خوسف مصوب شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در ارتباط با انتقال آب به شهرستان خوسف نیز گفت: قرارداد احداث خط انتقال آب به مبلغ ۶۸۰ میلیون تومان منعقد شده و تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه با اجرای خط انتقال بخشی از مشکلات آب شرب منطقه مرتفع می‌شود افزود: احداث مخزن هزار متر مکعبی در شهرستان خوسف از دیگر پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب در این شهرستان است.

هاشمی مقدم ادامه داد: ملاحظات مدیریت بحران برای احداث این مخزن در دستور کار قرار گرفته است تا در مواقع اضطراری مانند زلزله تاسیسات مخزن با کوچکترین لرزش سبب قطع آب شود.

وی بیان کرد: برای احداث این مخزن زمین واگذار شده است همچنین آزمایشات ژئوتکنیک انجام شده و گمانه‌های لازم تا عمق ۲۰ متر حفاری، نمونه برداری و جانمایی مخزن هم مشخص و در حال تکمیل است و تا پایان مهرماه کلنگ زنی پروژه انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تصریح کرد: هزینه احداث مخزن و تاسیسات جانبی آن سه میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه خطوط انتقال آب شهر خوسف با توجه به فرسوده بودن نیاز به اصلاح شبکه دارد عنوان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ متر از شبکه خط انتقال آب اصلاح شده و امید است با همت شهرداری و شورای اسلامی ادامه کار انجام شود.

هاشمی مقدم یادآور شد: فشار آب در شهرستان خوسف در حد ۲.۴ بوده که نشان دهنده وضع خوب در شبکه است اما به خاطر نبود مخزن آب این شهر با مشکلاتی مواجه است که با احداث مخزن مشکل مردم به طور کامل مرتفع خواهد شد.

۷۵۵۷* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.