حسین امامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته سه حلقه چاه به منظور جلوگیری از تنش آبی و با همکاری شرکت آب و فاضلاب شهری در استان خراسان جنوبی حفر شد.

وی با بیان اینکه امسال تاکنون هیچ شهری به مرحله تنش آبی نرسیده است اظهار داشت: در نشستی که ماه‌های اخیر با حضور مسئولان آب و فاضلاب کشور در استان برگزار شد، برای افزایش و بهبود سرانه‌ها در بخش مخزن و آبرسانی به برخی شهرها و مناطقی که می‌تواند در سال‌های آینده چالش برانگیز باشد، تصمیمات خوبی گرفته شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: تصمیم گرفته شد تا سال ۱۴۱۰ برای تمامی شهرستان‌ها مخزن‌سازی کافی انجام شود.

وی اضافه کرد: در این زمینه در شهرهای قاین، سرایان، خوسف، آبیز، درمیان و بیرجند که مقداری با کمبود مخزن مواجه هستند، مخزن‌سازی انجام خواهد شد.

امامی از حفر پنج حلقه چاه در استان به منظور رفع تنش آبی خبر داد و گفت: در مجموع در این خصوص برنامه جامع تعریف شده تا سال آینده به لحاظ کمی مشکل کمبود آب نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: علیرغم اینکه پارسال پنج شهر خراسان جنوبی در معرض تنش آبی قرار داشت و با وجود خشکسالی‌های متمادی، در هیچ نقطه‌ای از استان قطعی آب به معنای واقعی تنش وجود داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: البته در برخی مکان‌هایی که در معرض تنش آبی قرار داشتند، وقتی به نقطه سر به سر می‌رسند باید احتیاط کرد که با همکاری آب و فاضلاب شهری برای این شهرها برنامه‌ریزی می‌شود.

وی بیان کرد: در مجموعه آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب امسال برای سال آینده برنامه‌ریزی شده تا با قطعی آب مواجه نشویم.

امامی اظهار داشت: پارسال از محل اعتبارات مواد ۱۲ قانون بودجه، ۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای رفع تنش آبی استان اختصاص یافت که بالای ۶۰ درصد آن تخصیص یافت.

وی گفت: همچنین از محل اعتبارات تنش آبی پنج میلیارد تومان و اعتبارات مدیریت بحران ۲۲ میلیارد به خراسان جنوبی ابلاغ شد که که ۱۴ میلیارد تومان تخصیص یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اعتبار پیش‌بینی شده امسال را ۱۷ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: با اختصاص اعتبار تنش آبی پروژه‌ آبرسانی به درمیان و شهر اسدیه در حال انجام است و بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: با اجرای طرح رفع تنش آبی در درمیان، ۴۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت آبی این شهرستان افزوده خواهد شد.

امامی آبرسانی به نیروگاه زغالسنگ طبس را از دیگر پروژه‌های رفع تنش آبی عنوان کرد و گفت: احداث مخزن آبی شهر درح، مخزن یک هزار مترمکعبی اسدیه و مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی بیرجند از دیگر پروژه‌هاست.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.