حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی شنبه شب در دیدار معاون سیاسی وزیر کشور و استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: سیاست و تدبیر امور یک مساله فراگیر است.

وی افزود: تدبیر صحیح برای رسیدن به مقاصد خاص یک سیاست‌گذاری است و چینش‌های خاص در یک فرمول فیزیکی به یک نتیجه می‌رسد تا محصول تولید شود لذا نوع چینش فیزیکی یک سیاست‌گذاری و مساوی محصولی است که از آن تولید می‌شود.

امام جمعه بیرجند گفت: آنچه مربوط به تربیت، رشد و نقص انسان یا زندگی شیرین و تلخ و همچنین افتخار یا ننگ می‌شود، همه محصولات آن چیزی است که قبلا سیاست‌گذاری شده است، حال می‌خواهد در سطح بین‌الملل باشد یا در سطح کشور، شهر یا خانه باشد.

وی افزود: آنچه در جامعه می‌گذرد محصول همان چیزی است که کاشته‌ایم، امید است که با شرایط جامعه و انقلاب ما که اسلام ماست، رعایت قانون صورت بگیرد و دقیقا براساس اصول اسلام و انقلاب عمل شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: مردم ما در سطح کشور فداکاری‌های بسیاری برای این انقلاب انجام داده‌اند لذا امید است در همه  امور و در حالی که وارد به گام دوم انقلاب می‌شویم، محصولی شیرین برداشت کنند.

وی گفت: انتخابات نیز مانند ده‌ها مساله دیگر، مساله‌ای است که به هر میزان در آن به قوانین عمل شود به همان میزان نیز به محصول آن خواهیم رسید، لذا امید است که اقدامات شایسته‌ای صورت گیرد و نتایج مطلوبی نیز به بار بنشیند.

احراز هویت در انتخابات الکترونیکی انجام می‌شود

معاون سیاسی وزیر کشور هم در این دیدار گفت: روابط خوبی بین وزارت کشور و شورای نگهبان وجود دارد و در احراز هویت همه پذیرفته‌اند که به شکل الکترونیکی انجام شود.

جمال عرف افزود: واجدین شرایط براساس کد و کارت ملی احراز هویت می‌شوند و از طریق سامانه اجازه رای دارند. 

وی با بیان اینکه در همه سطوح وزارت کشور با شورای نگهبان گفت و گو کرده و فضای مناسبی ایجاد شده است اظهار داشت: استفاده از فناوری‌های نوین از جمله سیاست‌های ابلاغی و در سیاست‌های کلی انتخابات است. 

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: بحث‌هایی که در گذشته وجود داشت از جمله شناسنامه‌های  جعلی و متوفی منتفی خواهد بود و هر فرد با کد ملی فقط یک بار اجازه رأی دارد. 

وی اضافه کرد: مرحله بعد اخذ رأی است که با شورای نگهبان گفت و گو می کنیم و امیدواریم بتوانیم بند بند سیاست‌های ابلاغی را عملیاتی و اجرایی کنیم.

عرف گفت: وزارت کشور مجری انتخابات است و از دهم اردیبهشت ماه ستاد انتخابات کشور تشکیل شد که متعاقب آن ابلاغ برای تشکیل ستادهای استانی نیز انجام گرفت. 

وی هدف از سفرهای استانی را ارزیابی میزان آمادگی ستاد انتخابات استانی ذکر کرد و افزود: در انتخابات دو سند داریم که یکی سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی رهبری است و ۱۸ بند دارد. 

معاون وزیر کشور گفت: تمام فعالیت‌ها در چارچوب سیاست‌های کلی ابلاغی ساماندهی می‌شود و قانون برگزاری انتخابات هم یک چارچوب دیگر است. 

وی اظهار داشت: قانون‌مداری، بی طرفی، سالم برگزار کردن انتخابات، امن بودن و برگزاری با نشاط جزو موضوعات اصلی انتخابات است. 

عرف گفت: تاکنون ۱۷ سفر استانی انجام شده و خراسان جنوبی نیز توانسته ظرفیت‌های خوبی را آماده کند و آمادگی خوبی بین فرمانداران و بخشداران در استان وجود دارد. 

وی ادامه داد: آموزش‌هایی در مشهد برگزار می‌شود که همه استان‌ها از آن بهره‌مند می‌شوند و این آموزش‌ها بر محور قانون انتخابات، رفع ابهامات و آشنا کردن با قوانین مربوطه است.

وی مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت را از ارکان انتخابات عنوان کرد و گفت: برداشت این است که به لحاظ امنیتی نگرانی جدی نداریم و با همین روند که دستگاه‌های ذیربط رصد می‌کنند نباید مشکل جدی به وجود آید. 

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در حوزه مشارکت علیرغم جوسازی‌ها برداشت این است که مردم به خاطر علاقه‌مندی به سرنوشت خود و کشور مشارکت قابل قبولی خواهند داشت.

وی با اشاره به مساله رقابت افزود: باید زمینه ایجاد شود تا همه افرادی که از خانواده انقلاب اسلامی هستند و ارزش‌ها را قبول دارند فرصت عرضه داشته باشند و مردم هم هر کسی را که تشخیص می‌دهند، بتوانند انتخاب کنند.

استاندار خراسان جنوبی نیز با اشاره به برگزاری جلسه ستاد انتخابات استان گفت: در این جلسه که با حضور فرمانداران و بخشداران برگزار شد نقطه نظرات و باید و نبایدهای انتخاباتی و مواردی که مجریان و مسئولان باید لحاظ کنند، توسط معاون سیاسی وزیر کشور و مدیران همراه مطرح شد.

محمدصادق معتمدیان افزود: رعایت قانونمداری و اصل بی‌طرفی در انتخابات سیاست محوری دولت است و ما نیز در استان به جدیت آن را دنبال می‌کنیم.

۹۸۹۳*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.