رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور روز سه شنبه در نشست با رسانه های خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: احیای کرامت انسانی زنان از اصول انقلاب اسلامی است که تا کنون دستاوردهای زیادی را در این زمینه شاهد بوده ایم. 

مینو اصلانی گفت: منشور حقوق زن مسلمان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده که با استقبال جهانی به بیش از ۲۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است  و ستاد عالی خانواده هم به ریاست رئیس جمهوری و عضویت ۱۶ وزیر فعال شده که این جایگاه از اهمیت در دنیا بی نظیر است .

وی ادامه داد: در حوزه زنان نظام سازی اتفاق افتاده و همه وزارتخانه ها مشاور زن دارند، شورای فرهنگی اجتماعی زنان تشکیل شده که سه قوه در آن نماینده دارند که در آن سیاستهای کلان در مورد زنان و خانواده تدوین می شود و در زمینه تعلیم و تربیت سند عالی آموزش و پرورش تدوین شده است که بر مبنای فطرت و باید و نبایدهای دینی و فرهنگی و تفاوت های فطری دختر و پسر به آموزش خانوده ها کمک می کند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: در زمینه پر رنگ شدن نقش دختران و زنان در جامعه اسلامی اتفاقات چشمگیری افتاده یعنی قبل از انقلاب شاید یک یا دو مربی زن در رشته های ورزشی داشتیم اما امروز ۳۸ هزار مربی زن در رشته های مختلف ورزشی در کشور فعالیت می کنند یا مثلا  قبل از انقلاب ۳۰ درصد بانوان، با سواد بودند که اکنون این رقم به حدود ۹۶ درصد رسیده است.

اصلانی افزود:  جوانان ما در حالی پای ارزشهای اسلامی خود ایستاده اند که ۲۷۰ کانال حیا زدایی فارسی در ماهواره ها فعال هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون  بیش از ۹ میلیون نفر در سراسر کشور عضو بیش از ۲۰ هزار پایگاه مقاومت بسیج بانوان هستند ، ۳۰۰ گردان کوثر و هزار  گروه جهادی دختران برای مقابله با حوادث غیر مترقبه و کمک رسانی به آسیب دیدگان حوادث در کشور فعالند، سه هزار بانوی کار آفرین بسیجی در کشور وجود دارد که بانک اطلاعاتی آنها تکمیل شده تا از مهارت آنها در راه اشتغال زایی خانوارهای کم در آمد استفاده شود و  هفت هزار زن شهید تقدیم آرمانهای انقلاب اسلامی شده است  که هر سال یکی از این شهیدان والا مقام به عنوان الگو به جامعه هدف در سراسر کشور معرفی می شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: در گام دوم انقلاب نیازمند تغیر در دیدگاهها برای استفاده از تمام ظرفیت های زنان جامعه هستیم اما متاسفانه اشتغال زنان مانند اشتغال مردان تعریف شده است در حالی که با توجه به ظرفیت های زنان باید برای آنها اشتغال پاره وقت، نیمه وقت  و پروژه ای تعریف شود تا در سایر ظرفیت ها و نقش های خود نیز موثر واقع شوند و به گمان من اینکه گفته می شود ۳۰ درصد حق اشتغال متعلق به زنان است ظلم وتحقیر زنان است و باید بر اساس شایسته سالاری منصب ها توزیع و اشغال شود.

اصلانی با شایعه خواندن بحث اجباری شدن پوشش چادر در دانشگاهها افزود: حجاب و چادر یک ارزش کهن ملی و اسلامی است و چون رعایت حجاب، قانون است ما باید به آن احترام بگذاریم اما اجباری شدن چادر در دانشگاهها شایعه است.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای کمک به فرهنگ حجاب باید از تولید چادر مشکی داخلی حمایت کند و  وزارت ارشاد نیز باید با برخی از سلبریتی هایی که با رفتار دوگانه خود به باورهای دینی، فرهنگی و اجتماعی مردم میهن خود توهین می کنند برخورد مناسب کند  و با برنامه های فرهنگی به گونه ای زمینه سازی شود که افرادی که ظرفیت مشهور شدن دارند در صدر کار بیایند و با مواجهه با تهاجم فرهنگی دچار خود باختگی نشوند.

۶۰۷۰/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.