محمدرضا شاملو روز دوشنبه در بازدید از طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سلماس افزود: صدور سند مالکیت روستایی کاری مشترک بین این نهاد و ثبت اسناد کشور است و با توجه به حضور مستمر بنیاد مسکن در روستاها، قانون‌گذار این وظیفه را برعهده ما گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد واحدهای مسکن روستایی کشور فاقد سند است، ادامه داد: صدور سند مسکن روستایی در ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور بر عهده این بنیاد است.  

وی اضافه کرد: افزایش ارزش املاک در مناطق روستایی و بهره گیری از سرمایه های راکد موجود در روستا برای فعالیت‌های حقوقی و اقتصادی بهینه از اهداف این طرح است.

معاون عمران روستایی سازمان بنیاد مسکن کشور با اشاره به اجری طرح هادی در روستاهای کشور گفت: تاکنون برای ۳۸ هزار و ۲۰۰ روستا طرح هادی تهیه شده که این مساله یکی از اتفاقات خوب کشور بعد از پیروزی انقلاب بوده است.

شاملو تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور را ۳۹ هزار و ۴۶۵ واحد برشمرد و گفت: تمام فعالیت‌های اجرایی در مناطق روستایی در چهارچوب مصوبات این طرح صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: بهسازی محیط روستایی برای ۱۸ هزار و ۶۰۰ روستا انجام شده و تعداد قابل توجهی از این روستاها به اتمام رسیده است.

به گفته معاون عمران روستایی سازمان بنیاد مسکن کشور امسال واگذاری ۱۲۰ هزار جلد سند روستایی و ۶۰ هزار جلد سند شهری در دستور کار این نهاد قرار دارد.

کاهش پرونده در محاکم قضائی و ثبتی با تثبیت مالکیت افراد، استفاده از اسناد مالکیت در مراودات اقتصادی مانند دریافت تسهیلات و وثیقه را از مزیت های سنددار شدن واحدهای مسکونی روستایی است.

متقاضیان این طرح می‌توانند مدارک خود را به دهیاری تحویل دهند و از سفر به شهر خودداری کنند که در این صورت کارشناسان این اداره کل به دهیاری روستاها مراجعه می‌کنند و اسناد لازم را تحویل می‌گیرند.

کارشناسان این اداره کل آمادگی لازم را جهت حضور در روستاها دارند تا مدارک لازم را از روستاییان بگیرند و طرح سنددار کردن اماکن روستایی را با سرعت پیش ببرند.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.