علی خانجانیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: طرح اقدام ملی ساخت مسکن برای احداث 100 هزار واحد مسکونی شهری در کشور توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است که سهم استان در این رابطه یک هزار و 800 هزار واحد خواهد بود.
وی ادامه داد: زمین مورد نیاز برای احداث این تعداد واحد از سوی اداره کل راه و شهرسازی تامین شده و در اختیار بنیاد مسکن قرار می گیرد و تسهیلات مورد نیاز با کارمزد 9 درصد نیز از سوی بانک های عامل به خصوص بانک مسکن ارایه خواهد شد.
این مسئول با اشاره به اینکه اولویت ساخت این نوع مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: شهر قزوین به طور استثنا در این طرح گنجانده شده است.
خانجانیان در ادامه با اشاره به اینکه اجرای این طرح برای نخستین مرتبه در کشور اجرا می شود، افزود: اقدامات لازم برای تامین زمین مورد نیاز از سوی اداره کل راه و شهرسازی توسط این نهاد انجام خواهد شد و امیدواریم از اوایل نیمه دوم سال جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی طرح باشیم.
این مسئول عمرانی یادآور شد: طرح یاد شده در راستای جزء 2 بند ب ماده 59 قانون برنامه ششم توسعه اجرا شده و میزان رقم تسهیلات ارایه شده نیز به زودی اعلام خواهد شد.
8054* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.