اروج رحیملو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته نیز یکهزار و 26 سند روستایی در خوی صادر شد.
وی با بیان اینکه هزینه صدور هر سند روستایی زیر 400 مترمربع حدود 170 هزار تومان است، اضافه کرد: روستاییان می توانند با استفاده از مزایای این طرح برای سند دار کردن مساکن خود استفاده کنند.
وی بیان کرد: صدور سند مالکیت در روستاها مزایای دریافت تسهیلات، ضمانت بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی ملک را به همراه دارد و این شرایط میل و رغبت مردم برای سنددار کردن املاک را افزایش می دهد.
وی گفت: اسناد مالکیت روستایی نقش موثری در وسعت بخشی به مالکیت های مسکونی، تجاری و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در روستاها دارد.
وی افزود: متقاضیان این طرح می توانند مدارک خود را به دهیاری تحویل دهند و از سفر به شهر خودداری کنند که در این صورت کارشناسان این اداره به دهیاری روستاها مراجعه می کنند و اسناد لازم را تحویل می گیرند.
رحیملو بیان کرد: کارشناسان این اداره آمادگی لازم را جهت حضور در روستاها دارند تا مدارک لازم را از روستاییان بگیرند و طرح سنددار کردن اماکن روستایی را با سرعت پیش ببرند.
وی اضافه کرد: حضور کارشناسان بنیاد مسکن در روستاها منجر به کاهش هزینه های اضافی برای متقاضیان می شود.
رییس بنیاد مسکن خوی گفت: سرعت بخشیدن به اجرای طرح سنددار کردن اماکن روستایی بالای 20 خانوار و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیازمند همکاری بیش از پیش مردم است.
به گزارش ایرنا، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر اساس قانون به صورت مشترک موظف هستند برای همه روستاها و مراکز دهستانها و مراکز بخش روستایی سند مالکیت صادر کنند.
شهرستان خوی 222 روستا دارد.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.