دبیرکل مجمع نیروهای خط امام گفت: باید با آموزش، اهداف انقلاب را در برابر کسانی که می‌خواهند آن را به انحراف بکشند حفظ کرد.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای در سلسله نشست‌های کاشان در انقلاب اسلامی و مراسم تجلیل از مبارزه انقلابی حجت‌الاسلام اسحاق مشکینی در تالار فیض کاشان اظهار کرد: انقلاب ما به یک معنا تمام نشده است و هر لحظه باید انقلاب کنید و تفکر و اندیشه انقلاب را در برابر حضور منحرفان صیانت کنیم.

وی افزود: امروز سخن گفتن درباره انقلاب کار آسانی است ولی کسانی که در آن دوران زندانی و شکنجه می‌شدند و هر لحظه شکنجه برای آنها یک شهادت بود برای حفظ انگیزه‌های انقلابی خود طاقت آورده و تحمل کردن شکنجه‌ها زیر دست ساواک کار ساده‌ای نبود.

وی ادامه داد: باید زمانی را به یاد بیاوریم که کسی جرأت به زبان آوردن نام امام را نداشت و حتی داشتن ترجمه‌ای از نهج‌البلاغه و قرآن به نوعی قاچاق بود و در دروس قرآن اگر کلمه‌ای بیش از درس قرآن گفته می‌شد تحت تعقیب ساواک قرار می‌گرفت.

هادی خامنه‌ای گفت: سرمایه انقلاب اسلامی آموختن است و نباید در مراسم تجلیل‌ها از مبارزان انقلابی با شکل و شمایل امروز بی‌حاصل بماند و به عنوان نمونه باید زندگی حجت‌الاسلام مشکینی و اندیشه و فرهنگ اسلام و انقلاب بررسی شود.

وی تصریح کرد: انقلاب و بالندگی انقلاب به وسیله مردم بود و باید سعی کنیم جامعه را به همان شکل و شمایل توسعه دهیم تا جامعه مورد انحراف قرار نگیرد.

هادی خامنه‌ای با اشاره به فعالیت‌های انقلابی حجت الاسلام مشکینی و یادی از رشادت های شهید یزدانی در دوران انقلاب اسلامی شهرستان کاشان گفت: تجلیل از چنین شخصیت هایی در واقع تجلیل از فضیلت های انسانی است که نیازمندیم همه آن را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام افزود: خداوند به عنوان نمونه افرادی را مانند ایشان در جلوی چشم ما قرار می‌دهد تا رسیدن به این سرنوشت انقلاب ما را آشنا کند. پس تکریم امشب ،‌تکریم از یک شخص نیست بلکه تکریم از ظرافت هایی است که ما ندیدیم و زندان ها و چگونه مبارزه کردن ها نیز قابل گفتن نیست.

وی تصریح کرد: ما باید تاریخ را حفظ کنیم و ثبت چند لحظه از هزاران لحظه از روزهای انقلاب با فیلم های مستند مگر با راه های مناسب ممکن نیست و باید انگیزه های ما در معرفی این تاریخ به گونه ای باشد که فکر نکنیم کار تمام شده است.

این فعال سیاسی گفت: کاشان از جایگاه کسانی که زمینه های فرهنگی و سیاسی انقلاب را داشته اند ما می توانستیم به راحتی در سخنرانی های خود در قبل از انقلاب برای امام دعا کنیم ولی کسی در آن دوران حتی اجازه نام بردن از اسم امام در تهران و مشهد را نداشت و باید علت این را جستجو کرد که چرا در کاشان این کار ساده بود و ساواک جرات هیچ کاری را هم نداشت.

هادی خامنه‌ای خاطرنشان کرد: هر چند که در آن دوران پرده هایی از جهل و تحجر در جامعه شهر کاشان دیده می شد، ولی حضور افرادی سیاسی و فرهیخته و فرهنگی و تعداد بازاریان و روحانیون در همان آغاز انقلاب از سال ۴۱ این شهر را تبدیل به شهری برای فعالیت های سیاسی و فرهنگی و انقلابی کرده بود.

وی در پایان اظهار کرد: در سال ۴۸ در مشهد و در دوران مبارزه با طاغوت با تعدادی از دوستان گروهی کتاب خوانی داشتیم که پس از دستگیری یکی از جرم های من این بود که من به جوانان کتاب داده ام . چون حکومت از جهل مردم استفاده می کرد و به دنبال اطاعت کورکورانه آنها بود و نمی خواست مردم با آگاه شدن به دنبال حقوق شهروندی و اجرای قانون باشند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.