به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله میرعمادی روز سه شنبه در دیدار خانواده شهدا و کارکنان بنیاد شهید استان ، بازخوانی وصیت نامه شهدا را یک وظیفه همگانی خواند و افزود: ثبات قدم در راه انقلاب ، دفاع از حریم ولایت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از وظایف مهم همه ما در قبال خون شهدا است.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، به مقام والای شهدا نزد خداوند اشاره کرد و افزود: از منظر قرآن، شهادت و جهاد در راه خدا، تجارتی نجات بخش و یک رستگاری بزرگ است که سعادت ابدی همه انسان ها را به دنبال دارد.
وی در ادامه بر اهمیت حفظ روحیه مقاومت در جامعه تاکید کرد و گفت: رمز موفقیت در تمامی کارها، حفظ روحیه مقاومت است و هر ملتی که در انجام این مهم موفق باشد، سعادتمند خواهد شد.
آیت الله میرعمادی در توضیح اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت، ناتوانی آمریکا در ایجاد دهکده جهانی و فراگیری موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه را مثال زد و افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همه معادلات مادی در منطقه را برهم زده و دشمن را وادار به عقب نشینی کرده است.
وی اخلاص، ولایتمداری و ایمان را از مهمترین خصوصیات شهدا عنوان کرد و گفت: اخلاص خمیرمایه شهادت بوده و همین خصوصیات است که به شهدا رنگ و بوی ابدی بخشیده است.
امام جمعه خرم آباد در پایان سخنان خود به وظیفه سنگین مسئولان نسبت به خون شهدا اشاره کرد و گفت: مسئولین ما باید بدانند که برای هر صندلی ریاست، ده ها و صدها شهید جان خود را فدا کرده اند لذا باید با تمام توان خود از این سرمایه عظیم و بی بدیل دفاع کرده و در خدمت رسانی به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.
استان لرستان 6 هزار و 370 شهید تقدیم انقلاب و وطن کرده و 840 آزاده و حدود 16 هزار جانباز نیز تحت حمایت بنیاد شهید استان قرار دارند.
7264/6060
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.