مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: تدوین بانک اطلاعاتی جامع زنان خراسان جنوبی، فرصتی برای شناسایی ظرفیت‌ها و مشکلات حوزه بانوان است.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، نفیسه نخعی، در جلسه بررسی روند تدوین بانک جامع اطلاعاتی بانوان خراسان جنوبی اظهار کرد: دسترسی برابر و عادلانه به فرصت‌ها میان زنان و مردان یکی از مسائلی است که منجر به توسعه پایدار می‌شود و در این مسیر به طور قطع شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زنان توانمند می‌تواند بستر را برای دستیابی آنان به فرصت‌های برابر فراهم سازد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور به شمار می‌آیند و حدود ۶۰ درصد ورودی‌های دانشگاه‌ها را به خود اختصاص می‌دهند و بنابراین جامعه ما با تحول نسلی و رشد علمی زنان مستعد و آموزش دیده رو به رو می‌شود که برنامه ریزی برای حضور موثر زنان مستعد و توانمند در جامعه از ضروریات این حوزه است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: در واقع باید همراه با تحولات اجتماعی و رشد نسلی، تحول نگرشی نسبت به انتظارات و البته توانایی‌های نیمی از جامعه برای تحول کشور صورت گیرد و این رویکردی است که باید دولتمردان، قانون گذاران و برنامه نویسان کلان کشور بدان توجه داشته باشند؛ چرا که اکنون نمی‌توان توسعه را بدون حضور همه جامعه در نظر گرفت و زنان نقش مهمی در پیشبرد اهداف کلان برای توسعه کشور خواهند داشت.

نخعی با اشاره به حضور مؤثر زنان در عرصه های مختلف، یادآور شد: بانوان با فعالیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، کارآفرینی، مدیریتی و ... در توسعه همه جانبه و متوازن استان و کشور، نقشی انکارناپذیر دارند.

وی ادامه داد: حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی و تصمیم گیری و سیاست گذاری نیز نه تنها به رویکرد برنامه ریزی متوازن در سطح کلان کمک می کند، بلکه موجب جلب مشارکت و حضور فعال نیمی از بدنه جامعه می شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت داشتن بانک اطلاعاتی جامع، تصریح کرد: برای هرنوع برنامه و تصمیم گیری، داشتن اطلاعات و آمار موثق و بروز، لازمه و مبنای کار بوده و در این راستا، تدوین سامانه‌ای با هدف مذکور در استان ضروری است.

نخعی ادامه داد: بررسی وضعیت موجود زنان، شناسایی بانوان توانمند در عرصه‌های مختلف، معرفی نخبگان زن، بررسی مسائل و مشکلات موجود در حوزه بانوان و خانواده و همچنین تحلیل و بررسی وضعیت موجود استان از اصلی ترین اهداف راه اندازی سامانه مذکور است.

وی افزود: در این سامانه، دستگاه‌های مختلف اجرایی، اطلاعات مربوط به ماموریت‌های سازمانی حوزه خود را ثبت و مبنای اطلاعات، موارد مطرح شده از سوی مراجع ذیربط در هر حوزه خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: به طور قطع، ایجاد بانک اطلاعات زنان در صورتی که به درستی گردآوری شود می‌تواند مرجع مناسبی برای تقسیم فرصت‌های حضور در عرصه‌های سیاست گذاری و برنامه ریزی کلان کشور برای زنان باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.