به گزارش ایرنا سردار علی قاسمی روز چهارشنبه در همایش ازدواج آسان و اهدای 30 سری جهیزیه به زوج های جوان خراسان جنوبی افزود: در برگزاری ازدواج آسان و کمک به زوج های جوان در تامین جهیزیه دستگاه هایی از جمله کمیته امداد، بسیج سازندگی، قرارگاه سازندگی، بخش های مختلف و تشکل های مردمی همکاری می کنند.
وی با بیان اینکه اهدای جهیزیه در تمامی شهرستان های استان انجام می شود اظهار داشت: در گذشته توزیع جهیزیه در شهرهای مرزی بیشتر دنبال می شد اما اکنون با نظر مساعد نماینده ولی فقیه قرارگاه محرومیت زدایی در تمامی مجموعه های استان شکل گرفته است.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: در گذشته قرارگاه محرومیت زدایی ذیل قرارگاه خاتم الانبیا (ص) فقط مربوط به بسیج و سپاه بود اما با توجه نماینده ولی فقیه توجه خاصی در رسیدگی به وضع معیشت و خدمت رسانی به مناطق محروم شده است.
وی بر فرهنگ سازی ازدواج آسان بین جوانان تاکید کرد و افزود: چرا باید جوانان در سنین بالا ازدواج کرده یا فراری باشند علیرغم اینکه می توان با ازدواج آسان در هزینه های اضافه صرفه جویی کرد.
سردار قاسمی با اشاره به اینکه اسلام بر برگزاری ازدواج آسان تاکید کرده است گفت: ما نسبت به این موضوع کم توجهی کرده و برای جهیزیه های اضافه زوج های جوان بایستی در نوبت بمانند.
وی اظهار داشت: در سپاه انصارالرضا (ع) برای سربازان مشوق های خوبی دیده ایم و مرتب در تمامی جلسات توصیه و تشویق هایی برای ازدواج آسان مدنظر قرار داده ایم.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: هیچ جای اسلام توصیه نشده برای فرزندآوری سال ها باید صبر کرد و فرزند کم داشت در حالی که این موضوعات بین جوانان ما نهادینه شده است.
وی افزود: امروز سبک زندگی اسلامی که معتقدیم پیشرفته تر از همه ادیان است، کنار گذاشته و به سمت ازدواج های غربی روی آورده ایم.
سردار قاسمی گفت: سبک زندگی غربی امروز جامعه را دچار مشکل می کند که امید است سبک زندگی اسلامی کماکان مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.
در این آیین 30 سری جهیزیه از سوی مقام معظم رهبری شامل 12 قلم کالای اساسی خانواده به زوج های جوان استان خراسان جنوبی اهدا شد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.