به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی روز سه شنبه سی امین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی که در زاهدان برگزار شد اظهار داشت: وحدت مساله ای است که به صراحت در قرآن کریم بیان شده و تمام موحدان، دینداران و انبیاء در انجام آن مکلف شده اند.
وی ادامه داد: وحدت یک نعمت خدادادی است که شیعه و سنی باید بدان توجه کنند.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: روحانیت به عنوان مرجع تقلیدی و دینی باید به درستی حقایق دینی را برای مردم بویژه قشر جوان تبیین کنند.
وی اظهار داشت: علمای اسلام باید دوست و دشمن را به نسل جوان بشناسانند تا جوانان ما گرفتار دام ها و توطه های دشمنان نشوند.
حجت الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: همچنین علما باید استقلال و عزت ایران اسلامی را که به برکت اسلام به وجود آمد را به نسل جوان تبیین کنند.
وی تصریح کرد: عزت نفس و نشاط را باید برای جوانان در جامعه ایجاد کنیم تا دچار انحراف نشوند.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: با جوانان نباید به نحوی صحبت شود که احساس کنند مورد تبعیض قرار گرفته اند.
وی تصریح کرد: وظیفه اصلی علما و روحانیون تبیین درست و واقعی دین، قرآن و معارف اسلامی به نسل جوان است.
حجت الاسلام والمسلمین مروی تاکید کرد: علمای شیعه و سنی باید حواسشان باشد خیلی بر طبل مطالبات نکوبید خدمات نظام و نکات مثبت هم باید گفته شود.
وی بیان کرد: ما در ایرانی زندگی می کنیم که استقلال و امنیت داریم و مردم تصمیم گیرنده برای کشور خود هستند.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به دشمنی های آمریکا با ایران اسلامی اظهار داشت: علت اصلی دشمنی امروز کشورهایی همچون آمریکا با مردم ایران رواج فرهنگ اسلامی از بطن انقلاب است.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با نشانه گرفتن افکار ضد انسانی و ترویج اسلام ناب محمدی باعث خشم این دشمنان از انقلاب شده است.

**مبارزه با تفکرات تکفیری یک ضرورت برای علمای اسلام است
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور نیز در این همایش گفت: مبارزه با تفکرات تکفیری به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر از مهمترین وظایف علمای اسلام است.
سردار سرتیپ پاسدار محمد مارانی اظهار داشت: امروز آنچه که در درون اسلام به نام اسلام مسیر را منحرف می کند جریان تکفیر است که با حمایت صهیونیست ها در یمن، عراق، سوریه و به انسان کشی و اسلام هراسی می پردازد.
وی بیان کرد: تکفیری ها با برنامه ریزی برای ضربه به اسلام از حمایت های سیاسی و مالی برخی از کشورهای منطقه بهره برداری می کنند.
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور ادامه داد: علما و نخبگان دینی وظیفه دارند تا از اسلام ناب محمدی محافظت کنند.
وی تصریح کرد: مقابله با افراط گرایی در حوزه های دینی، مقابله با جعل اسناد قرآن کریم و پیاده کردن سیره نبوی در جامعه باید مورد توجه همه علمای جهان اسلام قرار گیرد.
سردار سرتیپ مارانی تصریح کرد: دشمن در تلاش است تا انحراف را در انقلاب اسلامی ببیند اما مردم به این انقلاب پایبند هستند.
وی ادامه داد: مردم ایران بیش از ۳۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و قطعا با وحدت و انسجام به پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری می پردازند.

***همدلی و همراهی علما سبب اتحاد میان مردم می شود
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: همدلی، همراهی و اتحاد علمای مذاهب مختلف با همدیگر باعث اتحاد مردم که زیرمجموعه علما هستند خواهد شد.
احمد علی موهبتی اظهار داشت: علما سرچشمه امور اجتماعی مردم در زمینه های مختلف هستند.
وی با محکوم کردن حادثه تروریستی جاده خاش - زاهدان افزود: مردم سیستان و بلوچستان با وجود همه توطئه های دشمن و عملیات های کور گروهک های تروریستی همچنان قوی تر و متحدتر از قبل سعی در حفظ آرامش و امنیت این استان پهناور دارند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برگزاری این همایش ها باعث نزدیکی و تقریب گروه ها و مذاهب مختلف و اشتراکات هرچه بیشتر اقوام خواهد شد.
وی بیان کرد: اسلامیت و ایرانیت باید دو محور وحدت همه ی گروهها، مذاهب و ادیان الهی باشد.
به گزارش ایرنا سی امین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی با حضور معاون حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب، استاندار، علما و روحانیون شیعه و سنی استانهای مختلف کشور، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان، مولوی نذیراحمد سلامی نماینده اهل سنت مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، اساتید و اندیشمندان حوزه های علمیه شیعه و سنی و مدیران دستگاههای اجرایی امروز /سه شنبه/ در سرسرای نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در زاهدان آغاز بکار کرد.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.