گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان به ایرنا حاکیست، آیت الله رسول فلاحتی روز دوشنبه در جمع روسا، اعضای هیأت علمی و استادان دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان این دانشگاه را معروف به نسل سوم دانشگاه دانست و اظهار کرد: آموزش در سایه پژوهش می تواند توسعه محور و کارآفرین باشد.
وی رشد دانش بشر در طول تاریخ را در سایه پژوهش عنوان کرد و افزود: دانش معلول پژوهش پژوهشگران بوده است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه شیوه های متداول در دانشگاه ها پاسخگوی تمام نیازهای جامعه نیست، تصریح کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای کارآفرین هستند و خروجی این دانشگاه برای متولیان جامعه دردسر آفرین نیست.
آیت الله فلاحتی، خواستار آشنایی مربیان و مدرسان دانشگاه فنی و حرفه ای با دانش رایج عملی روز شد و بیان کرد: آنچه جوان در میدان عمل و زندگی مادی نیاز دارد باید فراهم شود.
وی به پیام نورانی مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: هدف انقلاب مال اندوزی نیست اما ثروت می تواند جامعه را مقتدر و توانمند کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه روابط اجتماعی مردم در استان های مختلف گوناگون است، خاطرنشان کرد: می طلبد دانشگاه ها در مرحله پژوهش و ترویج صنایع مختلف به بومی بودن طرح ها و تولیدات استان ها توجه داشته باشند.
آیت الله فلاحتی، بر رصد مسائل جوانان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه تاکید کرد و یادآور شد: رصد مسائل فارغ التحصیلان برای اشتغال مهم محسوب می شود زیرا جوان متوجه می شود رها نشده است.
وی با بیان اینکه نسبت به دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور رغبت ایجاد شده ، اظهار کرد: جامعه متوجه شده دانشگاه فنی و حرفه ای کارآفرین است.
امام جمعه رشت همچنین در جمع دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران رشت دانشجویان را امیدهای آینده جامعه عنوان کرد و گفت: موفقیت در زندگی انسان ها نیازمند تلاش مستمر است.
وی با اشاره به اینکه ادامه روند تقلیدی نمی تواند سبب رشد باشد، بیان کرد: در بلندمدت کسی می تواند رشد کند که تلاش مستمر داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان اراده و پشتکار را سبب رشد انسان عنوان کرد و افزود: تلاش مستمر در انجام امور حائز اهمیت است.
آیت الله فلاحتی ادامه داد: والدین و مربیان باید جوانان را طوری تربیت کنند تا بتوانند روی پای خود بایستند و خلاقیت داشته باشند.
امام جمعه رشت بر کارآفرینی جوانان پس از فارغ التحصیلی تاکید کرد و یادآور شد: دانشجویان هنگام تحصیل باید دانش را به خوبی فرا گیرند.
هفت هزار و 700 نفر دانشجو در هفت مرکز دانشگاهی فنی و حرفه ای گیلان تحصیل می کنند.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.