استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: قطعا از مشورت و نظرات روحانیون در مدیریت استان بهره خواهم برد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محمد مهدی شهریاری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان جمعی از علما و روحانیون استانی با اشاره به نقش برجسته روحانیت در صحنه های مختلف صیانت از انقلاب اسلامی افزود: قطعا از مشورت و نظرات روحانیون معزز در مدیریت استان استفاده خواهم نمود و امیدوارم با وحدت، هماهنگی و همدلی که میان روحانیون و مدیران اجرایی استان وجود دارد و با تقویت این تعامل و همدلی ها، بتوانیم گام های اساسی در جهت اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری، سیاست های دولت و همچنین رفع مشکلات استان برداریم.

وی افزود: در حال حاضر که دولت با مشکلات متعدی هم چون بدهی، پروژه های نیمه تمام، نبود تجارت آزاد و معضل بیکاری مواجه است برای برون رفت از مشکلات به وحدت نیاز داریم که روحانیون مهمترین عامل ایجاد وحدت هستند.

وی نقش روحانیت را در ایجاد و ارتقای آرامش سیاسی و اجتماعی و همچنین افزایش وحدت، همدلی و انسجام جامعه اساسی دانست و از روحانیون خواست به مدیران استان در ارتقای آرامش سیاسی و اجتماعی استان که زمینه ساز توسعه و شکوفایی است کمک کنند.

شهریاری تاکید کرد: با وحدت، همدلی و تکیه بر آرامش سیاسی و اجتماعی، بسیاری از مشکلات کشور حل می شود؛ حاشیه ها برای کشور هزینه می تراشد و هیچ منفعتی هم برای کشور ندارد لذا باید از حاشیه ها اجتناب و در مسیر اجرای سیاست های مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولت حرکت کنیم.

استاندارآذربایجان غربی همچنین بر ضرورت هوشیاری در برابر توطئه های تفرقه افکنانه جریانات افراطی و معاندان نظام تاکید کرد و گفت: جریانات افراطی و بدخواهان و معاندان نظام اسلامی، همواره قصد داشته اند با تفرقه افکنی و ایجاد شکاف میان مردم و اقوام مختلف، به این انقلاب ضربه بزنند که باید با هوشیاری و حفظ اتحاد و همدلی، این نوع توطئه ها و هجمه ها را مثل همیشه خنثی کنیم.

شهریاری تاکید کرد: تنوع قومیتی با کمک روحانیون باید به یک ظرفیت تبدیل شود و نگذاریم دشمنان آن را به تهدید بدل کنند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: مجموعه استانداری و مدیریت استان با روحانیت معظم در پیشبرد برنامه ها و اهداف نظام مقدس اسلامی همگام است و از ایده ها و نظرات آنان در مدیریت هر چه بهتر استان استفاده خواهد نمود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این جلسه افزود: امیدواریم در دوره جدید مدیریتی در استان با بهره گیری از مشورت علما و روحانیون و همچنین همکاری و هماهنگی مدیران استان، مشکلات استان مرتفع گردد؛ ما نیز در این مسیر کمک کار استاندار آذربایجان غربی خواهیم بود.

وی گفت: در آذربایجان غربی هماهنگی، صمیمیت و همدلی خوبی بین روحانیت هم اهل تشیع و هم اهل تسنن وجود دارد و اخوت و برادری میان آنها حاکم است و بدون تردید بهره گیری از این ظرفیت می تواند باعث تسریع در پیشبرد برنامه های استان شود.

حجت الاسلام قریشی اظهار کرد: علما و روحانیون در استان خود را جدا از دولت نمی بینند و همواره برای مدیریت هرچه بهتر استان، نظرات مفید و دلسوزانه به مسئولان ارائه می کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: از استاندار آذربایجان غربی انتظار داریم ضمن مدیریت مسائل و برنامه های مختلف استان، مباحث دینی و تبلیغی دین مقدس اسلام و همچنین توجه به حوزه های علمیه را نیز جزو اهداف و اولویت ها قرار دهد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.