به گزارش ایرنا محمد هادی آرین چهارشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: سند توسعه شهرستان ها همین سند اجرایی بود که بر اساس طرح آمایش استان تهیه کرده بودیم.
وی ادامه داد: در گذشته برخی شهرستان ها از جمله طبس با استان یزد و زیرکوه با شهرستان قاینات دیده شده بود اما تصمیم داریم سند توسعه شهرستان ها را بروزرسانی کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به اینکه سند توسعه استان در هشت هزار برگه گزارش مصوب شده تصمیم گرفته مجری طرح خلاصه ای از آن را تهیه و در کمترین زمان ممکن در قالب کتاب در اختیار همه دستگاه های اجرایی قرار دهد.
رئیس گروه آمایش، برنامه ریزی و بهره وری سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی هم گفت: در پایان سال 91 تعدادی سند در استان تصویب شد که در شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز مطرح شده است.
محبوبه فلاح افزود: اسناد هشت شهرستان بیرجند، درمیان، سربیشه، سرایان، فردوس، نهبندان، بشرویه، قاین و سند توسعه استان تدوین شده است.
وی ادامه داد: همچنین سند توسعه بخش کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، بخش آب و توسعه حمل و نقل تدوین شده و آخرین سندی که در برگیرنده تمام اسناد قبلی است سند آمایش استان بوده که تمام زیربخش ها در آن گنجانده شده است.
رئیس گروه آمایش، برنامه ریزی و بهره وری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار داشت: به دلیل تغییراتی که در قوانین اتفاق افتاده مانند قانون برنامه ششم، تجارب اسناد گذشته، اشتباهات، نقایص، روش های جدید برنامه ریزی و سایر باید اسناد را مجدد بازنگری کنیم.
وی ادامه داد: به هر حال شرایط اقتصادی سیاسی کشور هر چند وقت یکبار تغییر می کند که ما هم باید متناسب با آن تغییرات را داشته باشیم، اکنون هشت سند شهرستانی که از قبل تدوین شده بازنگری و سه سند نیز در حال تدوین است.
فلاح یادآور شد: برای تدوین برنامه مرحله راهبردی مدنظر است که در این زمینه سیاست ها و راهبردهای کلان تدوین می شود لذا تصویرسازی کلانی اتفاق می افتد.
وی افزود: سند توسعه بر اساس تعاریف مختلفی که ارایه می شود بیشتر در بعد راهبردی است که در مرحله نخست راهبردها و جهت گیری ها بررسی می شود اگر به راهبردهای گذشته بتوان اتکا کرد ادامه می دهیم در غیر اینصورت آن را تغییر خواهیم داد.
رئیس گروه آمایش، برنامه ریزی و بهره وری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: گام دوم در بازنگری اسناد شهرستان ها این است که راهبردها در تمامی فیلدها و بخش های مختلف جاری و پیاده سازی شود.
وی بیان کرد: در وهله نخست در نظر داریم سندهای که از قبل تدوین شده بررسی شود و اسناد آمایش که امروز در اختیار داریم را بازنگری کنیم تغییر شاخص ها احصا خواهد شد.
فلاح یادآور شد: در اسناد شهرستان ها رویکرد ما این است که اولویت بندی را ملاک قرار دهیم شرایط امروز اجازه نمی دهد همه امور را در کنار هم به یک اندازه ببینیم اما بایستی به اولویت ها به عنوان هسته کلیدی نگاه کرد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.