به گزارش ایرنا مشیرالحق عابدی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت هفته بیمه سلامت در بیرجند افزود: بنا بر اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور فقط بیرجند و قاینات بین 11 شهرستان استان محرومیت ندارند لذا نگاه ویژه مسئولان در طرح تحول نظام سلامت را می طلبد.
وی گفت: هرچند این طرح مشکلات زیادی داشته اما در نهایت مشکلات کم شده و به نرم مناسبی خواهد رسید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی افزود: این استان در بیمه سلامت دارای رتبه بسیار خوبی نسبت به کشور است و به نگاه ویژه متولیان کشوری نیاز دارد.
وی اظهار داشت: استفاده از توان نیروهای انسانی شاغل در مباحث مرتبط یا دستورالعمل های شفاف و ساده برای شفاف تر شدن موضوعات بسیار مهم است که استان خراسان جنوبی با بهره گیری از نیروی انسانی توانمند دلیل به سرانجام رسیدن خیلی از موضوعات است.
عابدی بر آموزش در سلامت تاکید کرد و گفت: بدون شک آموزش جامعه هدف بیمه سلامت که حدود 470 هزار نفر در استان است می تواند در کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و در نهایت مطلوبیت انجام کار راهگشا باشد.
وی بیان کرد: در خراسان جنوبی تعداد بیمه شدگان صندوق کارکنان دولت چندین برابر سایر صندوق هاست که بعضا این تعداد پایه ای برای برخی برنامه ریزی ها می شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: آیا بیمه سلامت استان در ارتباط با موضوعات پژوهشی بین صندوق های بیمه، تعداد بیمه شدگان و قابلیت هایی که استان در ارتباط با بیمه سلامت می تواند داشته باشد را در دستور کار قرار داده است.
وی گفت: باید علت اینکه در برخی مناطق بیمه شدگان از نرم جمعیتی بالاتری برخوردارند، یافت شود.
وی یادآور شد: در خراسان جنوبی برخی مناطق برخوردار بوده و برخی مناطق برخورداری مستمر نیست اگر اقدامی توسط اداره کل بیمه سلامت در راستای کسر هزینه ها باید انجام شود آیا اولویت بندی شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: این موضوعات را می توان از کنکاش اعداد برداشت کرد و نیاز به طرح پژوهشی دارد که قابلیت اجرایی شدن داشته باشد.
وی با اشاره به مطالبات بیمه سلامت به موسسه های طرف قرارداد گفت: نه اینکه مطالبات پرداخت نشده اما هنوز گوشه ای از مطالبات باقیمانده است.
عابدی تاکید کرد: می بایست حرکت دوسویه فرهنگ سازی برای اطبا و جامعه هدف داشته باشیم و ابتدا از درون خود موضوع را لحاظ و سپس اصحاب رسانه می توانند در ایجاد این ارتباط دوسویه تاثیرگذار باشند.
وی گفت: فرهنگ سازی نه به این معنا که بیمه، روش و معیاری برای کمتر هزینه کردن شماست بلکه به این معنا که بیمه معیار و روشی برای سلامت جامعه است.
معاون استاندار خراسان جنوبی به اجرای طرح بیمه همیاران سلامت اشاره کرد و گفت: کارگاه های آموزشی باید برای این افراد برگزار و روی این موضوعات صحه گذاشته شود.
وی بیان کرد: اگر جامعه سالمی داشته باشیم از اقتصاد سالم هم برخوردار خواهیم بود، اگر بخشی نگری ها کنار گذاشته شود مطمئن باشید خیلی از هزینه هایی که بر جامعه مترتب است کاهش می یابد.
در این آیین از پنج مسئول دفتر پیشخوان دولت، بیمه شده برتر و کارمند نمونه بیمه سلامت استان تجلیل و قدردانی شد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.