به گزارش ایرنا، هاشم محمدلو روز دوشنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: نظام آراستگی، سیستمی فکری و عملیاتی برای پیشگیری از اتلاف منابع، بهبود بهره وری، ارتقای کیفیت و تلاشی سازمان یافته برای انجام اصلاحات تدریجی و مستمر است که با اجرای این طرح سازمان در راستای بهره ور کردن فعالیت های خود پیش خواهد رفت.
وی یادآورشد: با اجرای این رویکرد می‌توان محیط پیرامون خود را پاکیزه تر، امن تر و کارهای روزمره خود را ساده تر و رضایت بخش تر انجام داد.
محمدلو اظهار کرد: این تکنیک در ایجاد یک محیط به طور کامل سامان یافته، عاری از هرنوع درهم ریختگی، منظم، بسیار تمیز و رضایت بخش کمک می‌کند.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه هدف اصلی از اجرای این طرح افزایش بهره‌وری از طریق ایجاد محیطی منظم و پاکیزه در واحدهای سازمانی است، گفت: بهبود مستمر میزان و کیفیت نظم و ترتیب و تمیزی، سلامت محیط کار و فرهنگ انضباط در سطح سازمان، افزایش انضباط فردی و سازمانی، افزایش و ثبات نظم و تمیزی در محیط کار و ابزارهای مورد استفاده، افزایش بهره وری در سازمان و ایجاد احساس آرامش و نشاط در بین کارکنان از دیگر اهداف اجرای این طرح هستند.
وی خاطرنشان کرد: این نظام با اتکا بر مشارکت تمام همکاران در پنج مرحله ساماندهی، نظم و ترتیب، پاکیزه سازی، استانداردسازی و انضباط و فرهنگ سازی عملیاتی می شود.
محمدلو ادامه داد: آشنایی با نظام آراستگی، چگونگی مدیریت مطلوب را در اختیار مدیران قرار می دهد و زمینه تعالی مدیریت را ایجاد می کند.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: اجرای این طرح با واگذاری کارها به مدیریت زیر مجموعه، به مسئولان رده بالا در کاهش آشفتگی های ذهنی و انضباط کمک می کند.
وی اضافه کرد: سال گذشته 140 میلیارد ریال درآمد برای دستگاه های دولتی از محل شناسایی و فروش اموال مازاد و انباری به دست آمد.
محمدلو ابراز کرد: طرح نظارت بر استقرار نظام آراستگی در 50 دستگاه اجرایی دولتی این استان اجرا می شود.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: طی بهمن سال جاری، ممیزین آراستگی در قالب چهار تیم چهار نفره با حضور در دستگاه های اجرایی و بازدید میدانی از سازمان های اداری نسبت به ممیزی نظام آراستگی اقدام می کنند.
معاون مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: نتایج حاصل از اجرای این طرح در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان که به ریاست استاندار تشکیل می شود، ارائه و از دستگاه های برتر در استقرار نظام آراستگی تقدیر می شود.
نظام آراستگی برای فروش اموال مازاد، خارج سازی اموال و کالاهای غیر قابل استفاده، بهره گیری حداکثری از فضاهای اداری موجود و کاهش هدررفت هزینه های دستگاه های اجرایی از سوی دولت تدوین و به استان ها ابلاغ شده است.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.