به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمد عبدالله پور روز پنجشنبه در کمیته تخصصی مسکن روستایی استان در رشت افزود: بعد از ساخت یک هزار واحد مددجویی در استان ، این نهاد آمادگی ساخت 2 هزار واحد دیگر را برای مددجویان دارد.
وی ادامه داد: اگر سازمان برنامه ریزی همان میزان اعتباری که سال گذشته برای هر واحد به ما پرداخت کرد، امسال نیز بدهد، می توانیم این واحدها را بسازیم و در کوتاه ترین زمان، آنها را تحویل دهیم.
فرمانده سپاه گیلان تصریح کرد: افزودن متراژ برای بوم گردی به این واحدها باید برای آنها اشتغالزایی و درآمد ایجاد کند.
وی با بیان اینکه از مصالحی استفاده نشود که به طبیعت و بافت روستا آسیب برسد، گفت: اگر طرح جامعی به ما بدهید و مصالح در طبیعت نزدیک همان روستا پیدا شود تا هزینه را پایین بیاورد، این کار شدنی است.
سردار عبدالله پور خاطرنشان کرد: آمادگی صد درصد داریم تا با همه توان بمنظور تامین مسکن مددجویان کمیته امداد و کمک به اشتغال و گردشگری وارد عمل شویم.

** گیلان رتبه نخست مقاوم سازی در کشور
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان نیز در این جلسه گفت: مسکن به عنوان یکی از شاخص های مهم توسعه همه جانبه پایدار در نظام برنامه ریزی کشور تدوین شده است.
محمد اکبرزاده با اشاره به رویکرد مقاوم سازی واحدهای مسکونی افزود: براساس سرشماری سال 90 ، 35 درصد معادل یک میلیون و 700 هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده و همچنان 65 درصد واحدها غیرمقاوم هستند.
وی اضافه کرد: در گیلان از 285 هزار و 166 واحد مسکن روستایی، 110 هزار واحد معادل 54 درصد سازه های روستایی مقاوم سازی شده اند که رتبه اول در این موضوع را در کشور داریم.
وی با بیان اینکه گیلان در دوام مصالح نیز در سال 90 به شاخص 53 درصد رسید، گفت: در طرح جامع بنیاد مسکن تا 1404 هر خانواده ایرانی باید دارای یک مسکن باشد که امیدواریم با توجه به رتبه نخست استان در کشور، بتوانیم به این هدف دست یابیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز در این جلسه بر لزوم توجه به معماری سنتی در احداث واحدهای بوم گردی تاکید کرد.
کیوان محمدی افزود: بوم گردی باید در روستاهایی که پتانسیل اجرای این طرح را در جذب گردشگران دارند، اجرا شود تا به اشتغالزایی و درآمد برسیم.
خبرنگار:مریم سلیمانی**انتشار:کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.