شهرام طهماسبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش هزینه های دستگاه های اجرایی نیازمند صرفه جویی در بهره گیری از منابع فیزیکی و نیروی انسانی موجود است.
وی یادآورشد: متاسفانه بیشتر مدیران برنامه اجرایی خاصی برای هزینه ها ندارند و بدون توجه به بهره وری ، منابع را صرف می کنند.
طهماسبی اظهار کرد: مدیران باید چشم انداز خوب، درست و دقیق از رسالت خود و اهداف سازمان داشته باشند و بدانند که این اهداف با چه هزینه ای محقق می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: کنترل این هزینه ها، یکی از مهمترین مسئولیت های مدیران سازمان است و نحوه بکارگیری این منابع نیاز به شخصی دارد که بتواند به تمام مسائل سازمانی تسلط داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: افزایش بهره وری نیروهای سازمانی در ساعات کاری مقرر، استفاده از بهترین و آسانترین روش ها در اجرای کارها و جلوگیری از هدر رفت منابع با مدیریت فضاهای فیزیکی، انرژی و هزینه کردها، می تواند در مدیریت هزینه ها تاثیر بسزایی داشته باشد.
طهماسبی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از فضاهای فیزیکی در دستگاه های اجرایی وجود دارد که اقدامی برای مدیریت آنها انجام نشده است در حالی که نگهداری این فضاها نیازمند صرف هزینه است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: در صورتی که ساختمان مازاد در اختیار دستگاه نیازمند دیگری قرار گیرد، علاوه بر جلوگیری از هزینه کرد در این فضا، زمینه صرفه جویی در منابع مالی موجود فراهم می شود.
وی تاکید کرد: در صورتی که یک مدیر به این مسائل اشراف داشته باشد، می تواند با تجزیه و تحلیل بیشتر و با بهره گیری از نظر کارشناسان جلوی پرت برخی هزینه های خرد را بگیرد و ارزان تر سازمان خود را مدیریت کند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.