کوروش بهادری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مدل های هواشناسی نشان می دهد با تقویت سامانه پرفشار جنب حاره یا الگوی تابستانه، انتظار افزایش تدریجی دما در برخی نقاط استان وجود دارد و امیدیه، آغاجاری، اهواز و هندیجان از جمله این نقاط هستند.
وی افزود: در 24 ساعت گذشته امیدیه با 44 و ایذه با 16 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان گزارش شده و بیشترین دمای هوای امروز اهواز به 43 و فردا صبح حداقل به 27 درجه سانتیگراد می رسد و دمای هوا در 2 روز اخیر در برخی از نقاط تا چهار درجه کاهش داشت.
بهادری ادامه داد: امروز با وزش باد ممکن است در بستان و آبادان شعاع دید برای ساعاتی به صورت موقت تا چهارکیلومتر کاهش یابد.
مدیر کل هواشناسی خوزستان توصیه کرد: در روزهای گرم مردم سعی کنند در حامل های انرژی صرفه جویی کنند و افراد سالخورده و کودکان برای کارهای غیرضروری از ظهر تا ساعت 6 بعد از ظهر از منزل خارج نشوند.
وی گفت: کشاورزان آبیاری مزارع خود را اوایل صبح و اوایل شب انجام دهند.
دمای هوای بیشتر نقاط خوزستان در چند هفته گذشته در برخی نقاط استان به 50 درجه سانتیگراد نیز رسید.
به دنبال افزایش دما و بروز مشکل در شبکه برق، ستاد بحران خوزستان ساعت کاری در تمام شهرستان های این استان را تا پایان هفته گذشته تا ساعت 12 اعلام کرد.
بر اساس مصوبه ستاد بحران خوزستان در 22 خرداد زمان کار ادارات و دستگاه های اجرایی خوزستان در روزهایی که دمای هوای استان به بالای 49 درجه می رسد، ساعت 13 پایان می یابد.
/6002/3004 خبرنگار: خاطره غفاری**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.