به گزارش ایرنا محمد هادی آرین شنبه شب در در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: از این اعتبارات 49 میلیارد و 200 میلیون تومان استانی، 31 میلیارد و 576 میلیون و 800 هزار تومان اعتبار ارتقای شاخص های توسعه اقتصادی و 47 میلیارد و 342 میلیون و 100 هزار تومان اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه سال 97 است.
وی ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده 19 میلیارد تومان، سه درصد حاصل از فروش نفت خام و گاز طبیعی 85 میلیارد و 120 میلیون تومان به استان ابلاغ شد.
وی گفت: در مجموع در دومین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان 345 میلیارد تومان اعتبارت هزینه ای و عمرانی بر اساس 2 آیتم جمعیت و برخورداری نبودن بین دستگاه های اجرایی و 11 فرمانداری استان توزیع شد.
وی سهم ابلاغی استان از محل اعتبارات استفاده متوازن از امکانات کشور در سال جاری را 210 میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: اعتبارات جرایم راهنمایی رانندگی نیز بر اساس دستورالعمل ماده 23 قانون نقدی رسیدگی به جرایم و تخلفات راهنمایی و رانندگی نیز به زودی در استان توزیع خواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی در ارتباط با روش کار توزیع اعتبارات اظهار کرد: روش کار در سنوات گذشته با توجه به نظر نخبگان هر بخش اخذ و حاصل 159 شاخص است.
آرین اضافه کرد: ابتدای امر شاخص هایی دستگاه های اجرایی اخذ شده و بعد از جمع بندی کامل، این شاخص ها برای 11 فرماندار ارسال شد اگر تناقضی وجود داشت با هماهنگی فرمانداری اصلاح یا حذف شده است.
وی در ارتباط با توزیع اعتبارات حاصل از درآمدهای سه درصد نفت و گاز خام بیان کرد: سهم بشرویه 5.9 درصد، زیرکوه 7.1، سرایان 6.1، سربیشه 6.9، بیرجند 21.1، خوسف 6، درمیان 7.9، طبس 11.1، فردوس 7.1، قاینات 12.2، نهبندان 8.6 لحاظ شده است.
وی اظهار کرد: طبق سنوات گذشته بر اساس مفاد قانونی برخی پروژه ها که ماهیت فراشهرستانی دارند و تامین اعتبار در قالب یک شهرستان قابل انجام نیست در اعتبارات سطح استان لحاظ شده است.
وی یادآور شد: امسال اعتبارات شرکت های آب و فاضلاب به مبلغ چهار میلیارد و 806 میلیون تومان و اعتبار هزینه ای بازارچه های مرزی یک میلیارد و 519 میلیون و 400 هزار تومان ب استان ابلاغ شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به عملکرد اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی در سال گذشته رقم پیشنهادی داده شد که سه تکلیف قانونی در آن لحاظ شده است.
آرین ادامه داد: امسال برنامه خدمات سرمایه گذاری زیر مجموعه اعتبارات اداره کل اقتصاد و دارایی، تقویت نهاد خانواده و جایگاه بانوان و استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در همه عرصه ها ذیل اعتبارات استانداری و مهندسان ناظر تولیدات بخش کشاورزی زیر مجموعه اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی دیده شده است.
وی عنوان کرد: پس از کسر اعتبارات حقوق و مزایا و هزینه های پرسنلی و سایر هزینه ها تلاش شده مانند عملکرد سال گذشته باشد و نیز در خصوص حقوق و مزایا با توجه به اینکه متوسط 10 درصد رشد در رسمی، پیمانی و سرانه قراردادها بوده مابقی پرداخت های پرسنلی برحسب وظیفه و توان اعتبارات استان به صورت همگون بین دستگاههای اجرایی لحاظ شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: در نهایت مبلغی برای پاداش پایان خدمت و مرخصی بازنشستگان دستگاه های اجرایی پیش بینی شده است.
وی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم سهم خراسان جنوبی در پاداش ها و پرداخت را دریافت کنیم.
وی در خصوص سرانه رفاهی اضافه کار دستگاه های اجرایی افزود: برای اینکه چانه زنی خود را در سازمان برنامه و بودجه بتوانیم حفظ کنیم بخشی از رفاهیات را به عنوان پاداش ماده 50 رزرو می کنیم.
وی ادامه داد: تمامی مدیران دستگاه های اجرایی به این مهم اشراف دارند، موافقت نامه ها باید به صورت ملی مبادله شود و در سامانه رصد می شود این فقط چانه زنی ما را می تواند بالا ببرد تا پایان سال کسری هایی که به سال جدید متصل می شود بارقه امیدی در دستگاه ها داشته باشیم.
دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان شنبه شب با دستور کار توزیع اعتبارات هزینه ای شهرستان ها در سال 97، بررسی و تصویب شاخص های توزیع اعتبارات سه درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی و توزیع اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برگزار شد.
7557* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.