به گزارش ایرنا، شهرام طهماسبی روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان افزود: در سال گذشته با منابعی که از کانال نظامی بانکی تزریق شد، تسهیلات 180 هزار میلیارد ریالی به 26 هزار واحد اقتصادی برای بهبود کسب و کار اختصاص یافت.
وی یادآورشد: طی سال 96، دولت توانست برای 819 هزار نفر فرصت شغلی جدید ایجاد کند که با در نظر گرفتن مشکلات عدیده گریبان گیر کشور و در مقایسه با درآمدهای نفتی، عملکرد قابل قبولی است.
طهماسبی اظهار کرد: دولت در سال 97، رویکرد جدید بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد را در دستور کار قرار داده است که برای دستیابی به عملکرد بهتر لحاظ می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: این طرح از سال گذشته آغاز و ساز و کارها و مکانیزم هایی برای اجرای آن ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: لازمه رسیدن به این موضوع، ایجاد باور در خصوص لزوم تغییر است.
طهماسبی تاکید کرد: با همان تفکر و روال قبل، اتفاق تازه ای در مسیر پیشرفت رخ نمی دهد؛ تمرکز ما باید در بر ارائه خدمات بهتر، با کیفیت تر و با هزینه کمتر به مردم باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: فعالیت های تصدی گرایانه باید بخشی از اولویت ها باشد، تشکیلات سازمان بازنگری و برنامه های عملیاتی در چهارچوب پیشبرد اهداف و برنامه ها و اقدامات به شکل مناسب و موثری تنظیم و طراحی شود.
وی ادامه داد: در سال جاری، قانون مشارکت عمومی خصوصی نهایی و به جای نظام مبتنی بر قراردادهای کارفرمایان و پیمانکاران، به مشارکت با بخش خصوصی تبدیل می شود که این بخش خصوصی، می تواند خود پیمانکار یا سرمایه گذار دیگری باشد.
طهماسبی اضافه کرد: یکی از اولویت ها در تخصیص منابع به دستگاه ها، میزان موفقیت آنها در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی و تلاش برای مشتری یابی خواهد بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: در صورت تحقق واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی، می توان شاهد اختصاص حدود 120 هزار میلیارد تومان در جهت به نتیجه رساندن این پروژه ها بود.
وی افزود: با کمک دستگاه های اجرایی، فهرستی از پروژه های قابل واگذاری به بخش خصوصی تهیه شده که به بخش خصوصی هم اعلام می شود.
طهماسبی یادآورشد: در صورتی که بخش خصوصی علاوه بر پروژه های اعلام شده، پروژه های دیگری را در استان مدنظر دارد، امکان واگذاری آنها هم فراهم خواهد بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: یکی از وظایف دولت در سال 97، نظارت عملیاتی بر اجرای برنامه ها است که برای اجرای احکام برنامه ششم توسعه، باید توجه ویژه ای به آسیب شناسی اجرا و نظارت شود.
وی با بیان اینکه دولت، فرم ها و مکانیزم های اجرایی را طراحی کرده که به زودی به وزارتخانه ها اعلام خواهد کرد، ادامه داد: اهداف، برنامه ها و عملیات سازمان ها باید به فهرست و بر اساس نظام برنامه عملیاتی احصاء شود تا پاسخگوی نظام نظارتی باشد.
پیش از این رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کرده بود که نظام بودجه ریزی عملیاتی پس از 10 سال انتظار در دستور کار دولت دوازدهم قرار گرفته است.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.