به گزارش ایرنا محمدرضا ملکشاهی راد روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی وتوسعه استان در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار داشت: 240هزار شغل از یک میلیون 33 هزار شغل پیش بینی شده در بافت های فرسوده است که استان با توجه به وجود بافت های فرسوده بسیار در این زمینه باید تلاش کند.
وی با اشاره به ایجاد 172هزار شغل پیش بینی شده دولت در بخش میراث فرهنگی و گردشگری نیز گفت: لرستان ظرفیت بالایی در این حوزه داشته و با مدیریت صحیح و ارایه طرح برای استفاده بیشتر در این زمینه باید تلاش کرد.
وی به ایجاد 60هزار شغل پیش بینی شده در مسکن روستایی نیز اشاره کرد و افزود: یکی از نگرانی های لرستان بیکاری است و استان باید آمادگی لازم برای اجرای سیاست های دولت را داشته باشد.
ملکشاهی راد تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام در لرستان را توسط شورای برنامه ریزی و توسعه از اقدامات ضروری دانست و افزود: تشکیل شرکت های سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران مهم بوده و باید در دستور کار قرار گیرد.
وی گفت: موتور محرکه توسعه استان باید در شورای برنامه‌ریزی به حرکت در آید و باید بگویم که در این چند سال تغییری در روند شورای برنامه ریزی احساس نکرده ام.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری لرستان نیز در ادامه گفت: محور توسعه باید توسط بخش خصوصی فعال شود و سیاست استاندار در این حوزه متمرکز شده است.
علی هادی چگنی بیان کرد: برنامه چهارساله استان در حال تدوین است و برای هرسال طرح ها پیش بینی و مشخص شده و پروژه های کلیدی استان دارای برای اجرا الویت بندی شده است.
وی ادامه داد: هشت هزارو 600میلیارد ریال اعتبار برای رونق توسعه استان در نظر گرفته شده که از این میزان 2هزارو 400میلیارد ریال آن تخصیص یافته که ظرف مدت 10روز 50درصد آن جذب می شود و درصورت عدم جذب اعتبار توسط دستگاه ها اجرایی، تخصیص به دیگر طرح ها داده خواهد شد.
3210/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.