به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری یزد، محمود زمانی قمی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان بابیان اینکه همه همت خود را صرف حل مشکل بیکاری کنند، افزود: به ‌هیچ ‌عنوان وعده کاهش نرخ بیکاری با درصد نخواهم داد، زیرا این مساله غیرقابل ‌پیش‌بینی است و تمام تلاش خود را به کار خواهم بست .
وی اضافه کرد: بخش خصوصی را باید آزاد گذاست تا بخشی از مشکل حوزه اشتغال استان رفع شود، بخش خصوصی این توانایی را دارد، اقداماتی را انجام دهد، ما باید نظارت و راهبری داشته باشیم.
رئیس کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه مهاجرت نیروهای اشتغال استان‌های دیگر و نیز حضور اتباع خارجی ، وضعیت استان را در حوزه اشتغال به این وضع رساند، ادامه داد: در حوزه اشتغال دانش آموختگان هم باید به سمت صنایع نوین و «های تک» برویم و بتوانیم آن‌ها را جذب بازار کارکنیم .
زمانی قمی با بیان اینکه امکان توانایی ملاقات حضوری با همه افراد فراهم نیست، و نمی‌توان ساعات شبانه‌روز را افزایش داد، تصریح کرد: اتاق ‌های فکر استان، مجموعه ‌های دلسوزی هستند که در استان تلاش می‌کنند، آنها باید نسبت به برخی موارد حساسیت بیشتری داشته باشند و کار کنند.
وی با تشریح ظرفیت و مزیت اشتغالزایی استان در حوزه گردشگری یادآور شد: قطعا چند نشست ستاد اقتصاد مقاومتی را به حوزه گردشگری اختصاص خواهیم داد و در شهرستان‌ها نیز نشست هایی خواهیم داشت لذا فرمانداران طرح های مورد نیاز نشست را آماده کنند و با دسته‌بندی مشکلات، موارد مهم را مطرح و پس از حل آن به موارد بعدی رسیدگی کنند.
رئیس کارگروه اشتغال استان یزد در ادامه با بیان اینکه اشتغال‌زایی در حوزه گردشگری به نسبت کم‌ هزینه‌تر از سایر بخش‌هاست؛ اظهار کرد: بخش گردشگری از مزیت های یزد در حوزه اشتغالزایی است که با ثبت جهانی بخشی از بافت تاریخی این شهر انتظار می‌رود بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
زمانی قمی عنوان کرد: در کشور تصمیمات خوبی در حوزه اشتغال به ‌ویژه برای اصناف در خصوص پرداخت تسهیلات گرفته ‌شد، لذا بانک‌های استان در این زمینه با اندکی حساسیت در راستای حمایت از تولید کار کنند.
رئیس کارگروه اشتغال استان افزود: صنوف تولیدی استان قابل ‌شناسایی هستند و کسانی که درخواست بازسازی و نوسازی دارند، در سامانه بهین یاب ثبت‌نام کنند تا گامی در راستای اشتغال‌زایی استان بردارند.
استاندار یزد اظهار کرد: بانک‌ها آمادگی داشته باشند و برای پرداخت وام حوزه اشتغال حساسیت بیشتری نشان دهند تا کار با سهولت پیش رود و در حوزه رونق تولید و سایر بخش‌هایی که ابزار و امکانات در اختیار است، وظایف خود را به ‌درستی انجام دهیم و به کارشناسان نیز ابلاغ کنیم تا کار با سرعت و صحت بیشتری پیش برود.
یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت، چهارمین استان صنعتی کشور است، به دلیل مهاجرت بالای نیروی کار استان های همجوار و اشتغال اتباع بیگانه ، وضعیت بیکاری نامناسبی بویژه در قشر دانش آموخته دانشگاهی دارد.
هم اکنون افراد شاغل استان 541 هزار و 764 نفر است که 105 هزار و 666 نفر از آنها دارای تحصیلات عالی و 436 هزار و 98 نفر فعالان بدون تحصیلات عالی یعنی دیپلم و زیردیپلم هستند.
1968/2047 تنظیم : رحمانی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.