به گزارش ایرنا فاطمه رهبر یکشنبه شب در پایان سفر 2 روزه به خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران بیرجند اظهار داشت: تمام خدمات کمیته امداد به جز مستمری، در مناطق محروم و مرزی 20 درصد بیشتر از سایر مناطق عادی است.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی که در شرایط فعلی گریبانگیر کشور شده است افزود: این امر منجر به افزایش آمار مراجعه کنندگان به کمیته امداد و کمک ها موردی شده است.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: پیش بینی ها بر این است که اگر مشکلات اقتصادی کشور بیشتر شود برخی از خدمات گران قیمت را تعطیل و تنها به ارائه خدمات موردی بپردازیم.
وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه مجلس در مجموع بودجه 7 هزار میلیارد تومانی برای افزایش مستمری بگیران تحت پوشش در نظر گرفته شده است گفت: از این میزان 4 هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ ها به موضوع افزایش مستمری افراد تحت پوشش اختصاص یافت و امسال هم این رقم به 4 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یافته است.
رهبر با اشاره به اختصاص 230 میلیارد تومان برای بیمه زنان سرپرست خانوار بیان کرد: 2 هزار و 220 میلیارد تومان نیز به گروه دیگری از افراد نیازمند اختصاص پیدا می‌کند که به عنوان مددجوی جدید وارد چرخه امداد می شوند.
وی با اشاره به عملیاتی شدن تبصره 14 قانون بودجه 97 اظهار داشت: بر اساس این قانون 750 هزار خانواده با اولویت سالمندان و زنان سرپرست خانوار می‌توانند زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار گیرند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: در حال حاضر یک‌ میلیون و 560 هزار خانوار زیر پوشش این نهاد هستند و از نظر جمعیتی 3 میلیون نفر مستمری دریافت می کنند.
وی از وجود 26 هزار بیمار صعب‌العلاج زیر پوشش کمیته امداد خبر داد و گفت: 100هزار کودک دارای سوء تغذیه نیز مورد حمایت این نهاد هستند که ماهانه کارت آنها 90 هزار تومان شارژ می‌شود تا از فروشگاه‌های معتبر بتوانند لبنیات و پروتئین لازم را دریافت کنند.
رهبر با بیان اینکه 35 هزار خانواده زندانی از خدمات این نهاد بهره مند هستند، افزود: تمام خدمات به جز خرید و ساخت مسکن به آنها ارائه می‌شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: اکنون 304 هزار دانش‌آموز ، 60 هزار دانشجو و طلبه نیز از خدمات کمیته امداد استفاده می کنند.
وی با اشاره به بازدید 2 روزه از مناطق و روستاهای محروم خراسان جنوبی گفت: مهمترین مشکلات این روستاها نبود برق، آب و بیکاری به دلیل خشکسالی است که تلاش می شود نیازهای اولیه زندگی آنان تهیه و سپس با همکاری سایر دستگاه های اجرایی وارد فاز توانمندی و اشتغال آنها شویم.
وی با اشاره به وجود 180 روستای محروم در کشور افزود: تا نیمه شهریور ماه جاری نیازهای اولیه این روستاها رفع شود و برای تامین منبع آب هر خانوار نیز دستورات لازم داده شده است.
رهبر ادامه داد: حدود 17 میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گرفته است تا بتوانیم نیاز این 180 روستا را رفع کنیم.
وی با بیان اینکه باید تا 15 شهریور ماه جاری تامین نیازهای اولیه روستاهای شناسایی شده، عملیاتی شود، تصریح کرد: در مرحله دوم این برنامه باید به سراغ روستاهای مشابه این مناطق برویم که آب و برق دارند ولی وضع زندگی مردم شبیه همان روستاهایی است که در فاز اول شناسایی شده است.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه خدمات این نهاد در روستاهای شناسایی شده برای مددجو و غیر مددجو یکسان خواهد بود تاکید کرد: در بازدید از روستاهای محروم مشاهده کردیم برخی خانواده ها زیر پوشش کمیته امداد نیستند اما از فقر و تنگدستی رنج می برند که در بررسی هایی که بعدا انجام می گیرد این افراد هم به صورت موقت مورد حمایت این نهاد قرار خواهند گرفت.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) و مدیرکل بحران و مناطق محروم این نهاد در سفر 2 روزه به خراسان جنوبی از مناطق محروم شهرستان های نهبندان، سربیشه و درمیان بازدید کردند.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.