صالح دریانورد روزیکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دولت از همه ابزارهای خود در لایحه بودجه سال 97 به صورت اهرمی در راستای این هدف بکار گرفته و ایجاد اشتغال به عنوان یکی از رویکردهای اصلی مورد توجه و هدف است.
وی ادامه داد: سعی شده سیاست ها بگونه ای باشد که نشاط اقتصادی همراه با رونق و اشتغال را در کشور محقق کنند.
وی اضافه کرد: در این راستا دستگاه های اجرایی مکلف اند دارای بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد باشند تا منابع و اهرم‌ های موجود به صورت هدفمند هزینه شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان خاطر نشان کرد: هزینه کرد دستگاه‌ها نباید کور و بدون بازخورد باشد که این شیوه به بهبود عملکرد و انجام حکمرانی دولت کمک می کند.
دریانورد ابراز داشت: همچنین در لایحه بودجه به تحقق برنامه‌های توسعه ای کشور به عنوان یک هدف اصلی توجه شده و مشکل های زیست محیطی هم در هدف گذاری ها لحاظ شده است.
به گفته وی، توسعه سواحل مکران که می‌تواند به عنوان محرک اقتصادی کشور عمل کند به صورت ویژه مد نظر قرار گرفته است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان یاد آور شد: حمل و نقل ریلی و بافت های فرسوده درتنظیم لایحه بودجه سال 97 کشور از سوی دولت مورد توجه قرار گرفته است.
وی اشاره کرد: 425 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی دولت است که 368 هزارمیلیارد تومان منابع عمومی و 57 هزار میلیارد تومان هم شامل درآمدها می شود.
دریانورد خاطر نشان کرد: دولت 350 میلیارد تومان را برای توسعه سواحل مکران در لایحه بودجه سال 97 در نظر گرفته است.
وی افزود: یکی از جهت گیری ها کاهش فقر مطلق است که درلایحه بودجه لحاظ شده تا درآمدهای اقشار آسیب پذیر که زیر خط فقر مطلق قرار دارند افزایش یابد تا هر نفر در ماه 120 هزار تومان دریافتی داشته باشد و سعی دارد این مبلغ را تا پایان برمانه ششم توسعه کشور به بالای یک میلیون تومان در ماه برساند.
وی یادآور شد: دولت برای رسیدن به هدف ایجاد یک میلیون و 100 هزار شغل در سال آینده جهت گیری کرده و همانگونه که گفته شد از همه منابع به صورت اهرمی استفاده خواهد کرد.
3219 /6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.