به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعاون گران استان خراسان جنوبی افزود: بهترین قانون را داریم اما آن را درست اجرا نمی کنیم درست مانند مسلمان بودن ما که بعد از 1400 سال از دین مبین اسلام مشکلاتی بین ما وجود دارد که به دلیل نامسلمانی ماست.
وی گفت: چند سال متمادی است که رهبر معظم انقلاب به عنوان یک کارشناس دقیق و پزشک ماهر هر سال روی مسائل اقتصادی تکیه می کنند چون درمان درد جامعه را اقتصاد مقاومتی می دانند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: باید در کشور جامع، غنی، پهناور، دارای موقعیت جغرافیایی، زمین، فضا و اقلیم چهار فصل ایران اقتصاد خودی را پیاده کنیم و وجود مشکلات به علت ناکارآمدی های خودمان است.
وی گفت: برخی کشورها قانون را اجرا کردند و به بن بست رسیدند اما ما برعکس قانون را اجرا نکرده و به بن بست رسیده ایم که تنها راه گشایش مشکلات جامعه اجرای قانون است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: گاهی در مقام قانون و قانونگذاری و بعد از آن در مقام اجرا مسائل اعتباری، اجتماعی و تامین کارگر پیش بینی می شود تا کارگر امنیت شغلی داشته باشد و تولید، عرضه و سایر چرخش اقتصاد معطل نشود.
وی اظهار داشت: پیداست از نظر قانون و قانونگذاری این بهترین قانون است اما آنها که فقط متکی به اقتصاد دولتی بودند با همه سخت گرفتن و تاکیدهایی که بر اجرای قانون داشتند عوارض سوء علاج نشدنی آن را ملاحظه کردند لذا قانون اجرا شده اما عملا جواب نداده است.
وی گفت: بدتر از جواب ندادن اجرای قانون، اقتصاد صرفا متکی به بخش خصوصی و اقتصاد لیبرالی است که در آن تقریبا بسیاری از حقوق و آزادی های زیرمجموعه ضایع می شود در حالی که هیچ کار هم نمی توانند انجام دهند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: در اقتصادهای دولتی گاهی دیده می شود مجموعه مردم حرکتی را آغاز می کنند که مانند مساله شوری سابق می شود اما اینجا این گونه نیست بلکه شاید یک تا 10 درصد جمعیت باشند که 99 درصد ثروت را در دست دارند مابقی از دست آنها نان می خورند؛ هیچ کار نمی توانند انجام دهند به ظاهر چرخ می چرخد اما محصولی که می دهد یک محصول نکبت آور است.
وی بیان کرد: آنچه به عنوان قانون و قانونگذاری در اقتصاد ما تعبیه شده، بسیار زیباست چراکه به صورت کارشناسی شده بخشی اقتصاد دولتی و بخشی اقتصاد خصوصی است و جایی که شرایط با این دو وفق نیابد شرکت های تعاونی نیز فعال می شوند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی از قانون به عنوان نسخه پزشک یاد کرد و گفت: نسخه شفا نمی دهد اما راهی برای کسب سلامت است اما اینکه در داروخانه همان نسخه در سبد گذاشته شود یا بدلی آن بسیار مهم است.
وی عنوان کرد: ممکن است مریض دستورات پزشک را رعایت نکرده و نسبت به آن بی تفاوت باشد در این صورت هرگز به سلامت نخواهد رسید چون نسخه را اجرا نکرده است.
امام جمعه بیرجند افزود: سال گذشته میزان اشتغال ایجاد شده در استان را درخواست کردیم اما آنچه دریافت کردیم بیشتر جنبه سردرگمی داشت و اشتغال ایجاد شده بیشتر برای افراد بیکار نیست بلکه اشخاصی از تسهیلات اشتغال بهره مند می شوند که دارای شغل و موقعیت مکانی هستند.

**نتیجه پرداخت تسهیلات مهم است
وی اظهار داشت: در تعدیل ها همان کارگری که دستش به جایی بند نیست را بیرون می کنند، اینها به نفع هیچکس نیست لذا به کار گرفتن بیکار، توزیع عادلانه اعتبار و نظارت بر حسن اجرا بسیار مهم است و اینکه نتیجه پرداخت تسهیلات چه شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: گاهی اطلاعات نگران کننده ای در خصوص کارگران به گوش می رسد که عوارض ناسالم سوء دارد و شنیده می شود برخی کارگران 9 ماه حقوق و دستمزد دریافت نکرده اند و هنوز هفت ماه تا تسویه حساب نهایی باید منتظر باشند که این موضوع قابل قبول نیست.
وی تاکید کرد: امروز بیش از هر چیز نیاز داریم به درون ایران غنی نگاه و از همه استعدادهای طبیعی، علمی و تجربی استفاده کنیم چون آسیب ناآرامی ها برای تک تک ایرانی مضر است.
وی با بیان اینکه مشکلات قابل پیش بینی و پیشگیری است اظهار داشت: مدیران و مقامات آیا توجه ندارند به عنوان مثال کرایه قشر زحمت کش رانندگان کامیون با نقش خدمتگذاری مهمی که در جامعه ایفا می کنند طی پنج سال گذشته با وجود گرانی در تمامی کالاها افزایش نیافت، آیا این موضوع قابل پیش بینی نبود؟

** مردم باید حرف مسئولان را باور کنند
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: ملت ایران در انواع کارهای خیر در دنیا حرف اول را می زنند، ایثار و ازخودگذشتگی دارند و تا پای جان پای عقیده خود می ایستند بنابراین مدیریت این مردم مشکل نیست اما باید کاری کنیم حرفمان را باور کنند در حالیکه با اعمالمان اعتماد مردم را کم کرده ایم.
وی افزود: آیا وقتی از کنار مردم شریفی که سر در زباله دان ها دارند، عبور می کنیم به این فکر می کنیم که چگونه حقوقی که دریافت می کنیم از گلویمان پایین می رود.
نماینده ولی فقیه در استان خطاب به مدیران واحدهای تولیدی و تعاون گران گفت: در حفظ امانت کارگران بکوشید و بیش از هر صدقه یا کار خیری حق کارگران را به موقع به دستشان برسانید.
وی اظهار داشت: کارخانه ای که در حال توسعه فاز دوم است با کمبود مالی مواجه نیست و اینکه حقوق کارگران با معوقات چندین ماهه پرداخت می شود نیاز به نظارت و کنترل دارد و باید دید آیا صاحب کارخانه حقوق همه مجموعه کارخانه را قطع کرده یا فقط حق کارگر پرداخت نمی شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اعضای جامعه را مانند یک خانواده دانست و افزود: به هر حال در نفع و ضرر هر موضوعی همه با هم شریک هستیم و خدمتگزار نیز در هر لباسی در مقابل ایثار و از جان گذشتگی های شهدا باید تلاش کند چون شهدا رفتند تا عدالت اجرا شود.
وی تصریح کرد: در جنگ نظامی شهدا و ایثارگران همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و امروز در جنگ اقتصادی نیز نباید مسئولان و مدیران بگذارند حق ضعیف و مظلوم ضایع شود.
امام جمعه بیرجند از مسئولان خواست تسهیلات اشتغال را عادلانه و با مدیریت توزیع کنند و بر این امر مدام نظارت داشته باشند.
وی گفت: خوش بینانه ترین حالت ندانم کاری و بدبینانه ترین آن نفوذ در کشور است و امور با دیکته دشمن رقم می خورد و گرنه هیچ عاقلی خانه خود را ویران نمی کند و البته به حسن نیت شما شک نداریم اما وقتی در خانه با مشکل برخورد کردیم نیازمند کار جهادی، حضور میدانی و اجرای قانون هستیم.
وی تصریح کرد: قانون اساسی قانونی پیشرفته است به شرطی که عمل شود همانطور که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از قدیم تا همیشه کارساز است به شرطی که گوش شنوا باشد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.