به گزارش ایرنا، حجت الاسلام هادی قابل روز چهارشنبه در خطبه های نماز عید سعید قربان با اشاره به موضوع وحدت و اتحاد در بین مسلمانان، افزود: حج به عنوان یکی از ارکان مهم اسلام برای پیشرفت و احیای وحدت بین مسلمانان جهان همواره از اهمیت زیادی برخوردار بوده است.
وی با اشاره به ناراحتی دشمنان اسلام از اجتماع امت اسلام در یک مکان معنوی، خاطر نشان کرد: داشتن یک کتاب واحد به نام قرآن، خواندن باشکوه نماز به سوی یک قبله و انجام مراسم حج به صورت یکپارچه همه بیانگر وحدت و اخوت بین مسلمانان است.
حجت الاسلام قابل به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص وحدت بین مسلمانان جهان اسلام اشاره کرد و ادامه داد: استکبار جهانی با ایجاد اختلاف در بین مسلمانان به دنبال سلطه بر کشورهای اسلامی است و اگر مردم مسلمان به دنبال دستورات خداوند و پیامبر باشند هیچ گاه تحت تاثیر توطئه های دشمن برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان نمی شوند.
وی، شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) را نتیجه و حاصل ایجاد تفرقه بین مسلمانان دانست و افزود: مسلمانان جهان باید برای مقابله بیشتر با دسیسه های دشمنان اسلام وحدت و اجماع بیشتری داشته باشند.
امام جمعه موقت قزوین در ادامه ضمن تجلیل از روز صنعت دفاعی و نظامی در کشور، گفت: این مساله موجب اقتدار دفاعی و صلح و امنیت پایدار در کشور شده و این جای قدردانی از زحمات خالصانه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و صنعت دفاعی کشور دارد.
به گفته حجت الاسلام قابل، صنعت دفاعی همواره نماد قدرت نظامی میهن اسلامی بوده و پیشرفت کشور در این زمینه بیانگر اعتماد به نفس و اقتدار به این نظام مقدس است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم مبارزه با محتکران کالا در سطح استان اشاره کرد و گفت: دستگاه قضاء باید به صورت قاطع با متخلفان اقتصادی و احتکار کنندگان کالا برخورد کند و بازاریان نیز مراقب باشند تا عده ای سودجو با احتکار کالاها آرامش مردم و جامعه را برهم نزنند.
امام جمعه موقت قزوین در ادامه خواستار محدودیت برگزاری کنسرت در استان از سوی مسئولان فرهنگی و اجتماعی شد و گفت: موسیقی اگر در مسیر تعالیم اسلامی قرار بگیرد موجب تعالی انسان شده و بهترین عبادت است.
حجت الاسلام قابل رسیدگی به امور نیازمندان و کمک به فقرا را یکی از وظایف مهم مسئولان در جامعه اسلامی دانست و تاکید کرد: کمک به نیازمندان رسالت و وظیفه مسلمانان است و هر نوع کمکی در این زمینه جامعه را از فساد دور می کند.
وی با اشاره به اینکه کمک به نیازمندان از تاکیدات دین مبین اسلام و توصیه پیامبر گرامی اسلام (ص) است، افزود: در این راستا همه مسلمانان باید از این دستور اسلامی پیروی کنند.
وی توجه به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه را یک وظیفه همگانی دانست و گفت: صدقه و کمک به این اقشار 70 نوع بلا را از انسان دور می کند.
نماز عید سعید قربان همزمان با سراسر کشور در قزوین و تمامی مصلاهای نماز جمعه این استان اقامه شد.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.