احمد توصیفیان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طبق گزارش مرکز آمار ایران همدان پس از سمنان و اردبیل سومین استان با کمترین نرخ بیکاری است.
وی ادامه داد: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که مشارکت های ایجاد کسب و کار استان همدان از 24 درصد به 11 درصد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه تعهد اشتغال در این استان سال گذشته 19 هزار و 900 شغل بوده است افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران 33 هزار و 657 نفر شغل در استان ایجاد شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با اشاره به روند بهبود وضعیت اشتغال در استان افزود: سال گذشته 574 هزار و 179 نفر جمعیت شاغل داشتیم که امسال 33 هزار و667 نفر به این تعداد افزوده شده است.
توصیفیان خاطر نشان کرد: سال گذشته 13 هزار و 310 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی عقد قرار داد شده است که از این تعداد پنج هزار و 650 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید و یک هزار و 660 میلیارد ریال تسهیلات روستایی و فراگیر بوده است و مابقی آن در بخش های مشاغل خانگی دستگاه های حمایتی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در گذشته تنها مناطق روستایی و عشایر از تسهیلات بهره مند می شدند گفت: اما هم اکنون طبق قانون جدید شهرهای زیر 10 هزار نفر و نواحی صنعتی هم می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
توصیفیان گفت: استان همدان در جذب تسهیلات و اشتغال روستایی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است و 2 هزار و 610 میلیارد ریال اعتبار روستایی برای یک هزار و 532 طرح معرفی شده است.
وی اظهار داشت: 670 میلیارد ریال برای طرح های ملی شامل طرح های بزرگ نیز در نظر گرفته شده است.
توصیفیان به تسهیلات اشتغال فراگیر هم اشاره کرد و ادامه داد: سه هزار و 400 میلیارد ریال سهم تخصیصی استان در این بخش است.
تعهد اشتغال در استان همدان سال گذشته 19 هزار و 900 شغل بوده است که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران 33 هزار و 657 نفر شغل در استان ایجاد شده است.
2087/7523
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.