امجد باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قانون مدیریت پسماند، تکالیف دستگاه های اجرایی را در این خصوص مشخص کرده و وظیفه هر دستگاه واضح و صریح است اما هیچ برنامه ای در مدیریت پسماند خانگی در شهرها و روستاها نیست و رها سازی زباله ها چهره این استان را زشت کرده است.
وی اظهار کرد: متاسفانه به دفع و دفن زباله در اغلب مناطق استان بی توجهی می شود و لازم است مسئولان ذیربط به وظایف خود در خصوص مدیریت پسماندها به نحو مطلوب و شایسته عمل کنند.
باقری افزود: با نگاه به سایت های دفن زباله و وضعیت نابسامان سطل های زباله در داخل شهرها، حاشیه جاده ها، پارک ها و تفرجگاه ها به عینه می توان این موضوع را مشاهده کرد.
باقری تصریح کرد: انتظار می رود سازمان مدیریت پسماند استان، دهیاری ها، بخشداری ها و شهرداری ها به تکالیف قانونی خود در قبال مدیریت پسماند به نحو مطلوب عمل کنند تا محل زندگی شهروندان و روستائیان از لحاظ بهداشتی نیز سالم شود و سلامت آنان مورد تهدید قرار نگیرد.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: مصداق بارز ضعف در مدیریت پسماند را در ورودی های شهر زنجان، عوارضی ها و حاشیه جاده ها نیز به وضوح می توان مشاهده کرد و با توجه به اینکه زنجان از موقعیت جغرافیایی و راهبردی خاص برخوردار است بنابراین شایسته این شهر فرهنگی، تاریخی و مهمانپذیر نیست که ورودی این چنینی داشته باشد.
باقری به رانندگان و مسافران عبوری از مسیرهای ارتباطی زنجان توصیه کرد از رها سازی زباله در جاده ها به جد اجتناب کنند و در داخل شهرها و روستاها نیز زباله ها را در درون سطل های زباله قرار دهند.
وی افزود: ششم شهریور جاری در راستای فرهنگ سازی و به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، با مشارکت کارکنان حفاظت محیط زیست و دوستداران محیط زیست، کارکنان شرکت ملی سرب و روی و شهرداری زنجان بخش هایی از عوارضی زنجان - قزوین به صورت نمادین از وجود زباله ها پاکسازی شد.
به گزارش ایرنا، روزانه در شهر زنجان بیش از 350 تن زباله تولید و در منطقه مهتر زنجان دفن می شود و شهرداری این شهر از 6 سال قبل پیگیر مدیریت این پسماندها با راه اندازی کارخانه زباله سوز با امحای آنهاست.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.