آرتیکاس اقبال روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت یکساله شدن فعالیت دولت دوازدهم با بیان اینکه در یک سال گذشته 2 فروند بالگرد امدادی در این استان مستقر شد، اظهار داشت: استقرار سومین بالگرد در شهرستان سقز از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیری می شود.
وی افزود: استقرار سومین بالگرد امدادی با توجه به گستردگی پهنه استان هم اکنون در حال پیگیری است تا بتوانیم در نزدیکترین زمان ممکن زیرساخت های استقرار آن را فراهم کنیم.
اقبال تاکید کرد: در یکسال گذشته با پیگیری های انجام شده اعضای مدیریت بحران از آشیانه های استاندارد اورژانس 115 و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی بهره برداری شد تا خدمات مطلوبتری از طریق بالگردهای مستقر به مردم حین حوادث ارائه شود.

** 30 دستگاه آتش خاموش کن در کردستان خریداری شد
مدیر کل مدیریت بحران استانداری کردستان با بیان اینکه حفاظت از جنگل ها و مراتع استان یکی از برنامه های مهم این مدیریت است، یادآور شد: در یکسال گذشته 30 دستگاه آتش خاموش کن ویژه محل های حادثه خیز خریداری و در اختیار روستاهایی که بیشترین حوادث را داشته اند، قرار گرفته است.
اقبال اضافه کرد: برای خرید این دستگاه ها یک میلیارد و 50 میلیون ریال هزینه شده است ضمن اینکه کردستان به عنوان اولین استانی که این تجهیزات را در اختیار روستاییان قرار داده، شناخته می شود.
وی با اشاره به آتش سوزی اخیر در جنگل های سلسی و پیله مریوان گفت: در این خصوص با پیگیری های به عمل آمده دستگاه های اجرایی از سازمان منابع طبیعی و جنگل های کشور حدود 25 دستگاه آتش خاموش کن دیگر نیز با توجه به اهمیت موضوع تحویل استان شده است.

** تسهیلات کشاورزان خسارت دیده به مدت 2 سال امهال شد
وی افزود: پیگیری و به نتیجه رساندن امهال 2 ساله تسهیلات کشاورزانی که متحمل خسارت های خشکسالی، سیل و سرمازدگی شده اند از دیگر اقدامات به نتیجه رسیده این مدیریت در یک سال گذشته است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان یادآور شد: علاوه بر آن کمک هزینه شورای مدیریت بحران برای کفن و دفن افراد متوفی در اثر حوادث و بلایای طبیعی نیز به سرانجام رسیده است.
وی اضافه کرد: در این راستا به هر کدام از خانواده هشت نفری که در سال های 95 و 96 دچار حادثه و فوت شده بودند، 20 میلیون ریال کمک هزینه کفن و دفن تعلق و به حساب آنان پرداخت شده است.
اقبال با بیان اینکه پیگیری اجرای ماده هشت قانون صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر برای اولین بار از دیگر خدمات این مدیریت در یکسال گذشته است، اظهار داشت: مقرر شده افرادی که به علت خسارت های حوادث طبیعی موفق به پرداخت سهم بیمه خود نشده از طریق اعتبارات دولتی پرداخت شود.
وی تاکید کرد: این افراد هم اکنون از سوی صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر در حال بررسی و پایش هستند تا مجوزهای لازم آن اخذ و تا پایان مهلت مقرر به حساب بیمه واریز شود.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که از این تعداد 70.8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.