نادر قاضی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر ضرورت بازسازی پل های تخریب شده و آسیب دیده در آذربایجان غربی، افزود: سه پل ارتباطی در این استان تخریب شده است و مسئولان بازسازی این معابر را در دستور کار دارند اما نمی توان تا زمان بازسازی آنها صبر کرد.
به گفته وی کمک‌ رسانی به سیل زدگان در ارومیه و جستجوی مفقودان با سرعت انجام شد و باید از تلاش مسئولان در خصوص رفع مشکلات ناشی از وقوع سیلاب در این منطقه تشکر کرد.
به گزارش ایرنا، سیلاب آذربایجان غربی در روزهای اخیر آمادگی دستگاه های اجرایی برای رویارویی با حوادث غیرمترقبه و همت مسئولان دولت تدبیر و امید برای امدادرسانی، جلوگیری از بحران احتمالی ناشی از سیلاب و برآورد خسارت در سریع ترین زمان ممکن را به نمایش گذاشت تا نماینده اعزامی رئیس جمهوری به مناطق سیل زده نیز از اقدامات پیشگیرانه و واکنش سریع مسئولان این استان ابراز رضایت کند.
در پی بارندگی های شدید و وقوع سیلاب در آذربایجان غربی، پل سه دهنه ۱۵ متری محور راژان – زیوه، پل چهار دهنه ۱۰ متری روستای گلستانه و پل هاشم آباد در محور سیلوانای ارومیه تخریب و یک پل دیگر نیز در محور مارمیشو دچارآسیب شده است.
بارش باران های فصلی از روز پنجشنبه /24 فروردین/ با شدت زیاد در جنوب و مرکز آذربایجان غربی آغاز و تداوم این بارش ها همراه با ذوب شدن برف ها در ارتفاعات استان، موجب جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها شد.
بر اساس اعلام مسئولان استان این حادثه در آذربایجان غربی یک فوتی و یک نفر مصدوم برجا گذاشت و راه مواصلاتی افزون بر 50 روستای بخش سیلوانای ارومیه به علت تخریب پل هاشم آباد مسدود شد.
تاکنون علاوه بر تخریب سه پل در استان، تعدادی از روستاهای شهرستان های ارومیه، نقده و اشنویه در محاصره آب است و ارسال اقلام غذایی و مایحتاج مردم از طریق بالگرد و از مسیرهای دیگر انجام می شود.
جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با استفاده از قایق های موتوری و پارویی نسبت به امدادرسانی به مردم سه شهرستان این استان اقدام کرده است.
8135/ 3072 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.