مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: 5 هزار و ۴۷۰ نفر در حادثه سیلاب شهرستان‌های ارومیه، اشنویه و نقده از خدمات امدادی و اقلام اسکان اظطراری بهره مند شده اند.

حسن محمودی اصل زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، با اشاره به اقدامات انجام گرفته در امدادرسانی به سیل زدگان آذربایجان غربی گفت:  با توجه به بارش‌های اخیر و جاری شدن سیلاب در برخی از مناطق استان و وارد شدن خسارت به منازل مسکونی روستاها، برخی از مسیرهای ارتباطی نیز مسدود گردید.

محمودی افزود: عوامل امدادی هلال‌احمر با استقرار تیم‌های نجات خود در این مناطق و امدادرسانی به حادثه دیدگان، برخی از مسیرهای اصلی ارتباطی را بازگشایی کرده و به مشکلات گرفتار شدگان رسیدگی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اظهار کرد: تیم‌های ارزیاب امدادی در سطح روستاهای آسیب‌دیده مستقرشده و در حال شناسایی مناطق امن و ایجاد اردوگاه برای اسکان اضطراری حادثه دیدگان هستند.

وی اذعان کرد: بیش از ۱۰۰ نفر امدادگر پرتلاش و متخصص جمعیت به همراه ۱۳ دستگاه خودروی امدادی و دیگر تجهیزات نجات، به یک هزار و ۳۷۲ خانوار به استعداد پنج هزار و ۴۷۰ نفر امدادرسانی کردند.

محمودی خاطرنشان کرد: ۲۰۰ دستگاه چادر امدادی در راستای اسکان سریع حادثه دیدگان به منطقه‌های سیل‌زده فرستاده‌شده و نیروهای امدادی در حال استقرار آنها و توزیع دیگر اقلام اضطراری هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی تصریح کرد: در این اردوگاه‌های اسکان اضطراری، اقلامی شامل آب‌معدنی، خرما، بیسکوییت، نان، پتو، موکت و کنسرو در بین حادثه‌دیدگان توزیع شد.

محمودی با اشاره به ادامه عملیات امدادرسانی به سیل زدگان،‌ یادآور شد: مردم عزیز ما مطمئن باشند مجموعه جمعیت هلال احمر همه توان خود را برای ارائه هر پیشتر و بهتر خدمات امدادی به حادثه دیدگان این حادثه عظیم به کار خواهد گرفت.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.