گزارش جی پلاس از یک کشف جدید؛

ارتباط مصرف شکر در مردان با افزایش افسردگی!

یک مطالعه جدید نشان می دهد که شکر ممکن است با افسردگی در مردان ارتباط داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ سایکالوژی نوشت: اخبار زیادی در مورد استفاده شکر در همه جا هست و بیشتر اخبار هم در این مورد خوب نیست. یک مطالعه جدید نشان می دهد که شکر ممکن است با افسردگی در مردان ارتباط داشته باشد.

در این مطالعه محققان رژیم های غذایی و شرایط روحی 8000 نفر در طی 22 سال را ردیابی کردند. محققان با بررسی رژیم غذایی شرکت کنندگان و اطلاعاتی که از پزشکان به دست آوردند، نوعی همبستگی بین رژیم غذایی و سلامت افراد یافتند. یکی از نتایج این بود که مردانی که بیش از 67 گرم یا بیشتر در روز شکر مصرف می کنند حدود 23 درصد بیشتر در معرض افسردگی هستند نسبت به افرادی که حدود 40 گرم یا کمتر شکر مصرف می کنند.

این همبستگی در زنان اما مشاهده نشد. 67 گرم معادل مصرف روزانه 6 دونات و یا سه قالب شکلات متوسط هست. این مقدار 25 درصد بالاتر از مقدار مصرف توصیه شده نیز هست.

نتایج این تحقیق بسیار قابل توجه و مهم بود چرا که با نتایج تحقیقات قبلی همسو است. در تحقیق قبل مشخص شد مصرف بیش از حد شکر موجب عدم تعادل در ترشح مواد شیمیایی در مغز شده و احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند افسردگی و اضطراب را افزایش می دهد. به نظر می رسد شکر اضافی دوپامین - انتقال دهنده عصبی که سیستم پاداش مغز را تغذیه می کند- را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش جی پلاس؛ در هر حال دقیقا مشخص نیست چه مقدار شکر مضر است. مغز ما برای سوخت و ساز به شکر نیاز دارد و سلول های مغزی نسبت به سلول های دیگر بدن نیاز دو برابری به انرژی دارند و این انرژی هم از کلوگز گرفته می شود. پس شکر اضافی دشمن مغز است.

دیدگاه تان را بنویسید