به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد شیبک روز دوشنبه درجلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان تصریح کرد: گنبدکاووس مرکز درمان مردم شرق استان است و نیاز به توجه و اعتبارات ویژه در این حوزه دارد.
وی با اشاره به گستردگی جغرافیایی هفت شهرستان واقع در شرق گلستان که دوسوم مساحت این استان را تشکیل می دهند و نیز سکونت نیمی از جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری مردم گلستان در منطقه شرق آن، گفت: گنبدکاووس به عنوان بزرگترین شهرستان استان از نظر وسعت، بویژه از نظر درمانی در شرق استان مرکزیت دارد و رفع کاستی های آن در زمینه بهداشت و درمان ضرورت انکارناپذیر است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری گنبدکاووس در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت توجه جدی همه ادارات و نهادها نسبت به اجرای طرح سلامت نوروزی و برخورد با متخلفان احتمالی، اظهار داشت: حوزه سلامت محل تعارف و مماشات نیست.
وی خاطر نشان کرد: حوزه بهداشت و سلامت شهروندان از حوزه های بسیار مهم و جدی است و اعضای کارگروه سلامت و امینت غذایی بایستی وظایف محوله را به نحو احسن انجام دهند.
وی افزود: برای انجام درست وظایف اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی علاوه بر نظارت سازمانی، یک گروه بازرسی از حوزه اجتماعی فرمانداری، در قالب صیانت ازحقوق شهروندی بر عملکرد دستگاه های خدمات رسان درطرح سلامت نوروزی نظارت می کند.
شیبک همچنین با اشاره به برخی معضلات بهداشتی از جمله تخلیه زباله، فضولات و نخاله ساختمانی درجاده موسوم به نفت گنبدکاووس که سابقه چند ساله دارد، افزود: این معضلات مشکلاتی را برای اهالی و بهداشت محیط منطقه ایجاد کرده است که بایستی برای رفع آن با مشارکت بخش خصوصی اقدام اساسی شود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاوس همچنین برلزوم همکاری دهیاران و شوراهای روستاهای گنبدکاووس با مرکز بهداشت برای مقابله با بیماری سالک تاکید کرد و گفت: توجه به آموزش روستائیان و نیز استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد در مبارزه و کاهش بیماری سالک ضروری است.
به گزارش ایرنا، مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز دراین جلسه با ارائه گزارشی از طرح های نیمه تمام و تجهیزات مورد نیاز حوزه درمان این شهرستان، گفت: برای تکمیل طرح ها و تجهیزات به حدود 240 میلیارد ریال اعتبار نیاز می باشد.
دکتر رضا صابری افزود: به دلیل مشکلات و تنگناهای مالی دولت، مشارکت خیرین و بخش خصوصی برای تکمیل طرح های نیمه تمام حوزه درمان ضروری است و دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز از این مشارکت ها حمایت می کند.
وی با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی و طرح مبارزه با بیماری سالک، از همه اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی گنبدکاووس خواست در اجرای این طرح ها با شبکه بهداشت و درمان همکاری نمایند.
دکتر صابری، مشارکت کارکنان مرد ادارات و نهادها درطرح غربالگری سلامت مردان و رفع ریشه ای برخی معضلات بهداشتی گنبدکاووس از جمله تخلیه نخاله، زباله و فضولات دامی درحاشیه جاده موسوم به نفت و مشکلات کشتارگاه دام این شهرستان را ضروری دانست و بر آن تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، دکتر فرهاد بدیعی رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس نیز دراین جلسه از فعال بودن 27 تیم نظارتی برای اجرای طرح سلامت نوروزی و نظارت بر پنج هزار واحد صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی و مراکز اقامتی این شهرستان خبر داد و گفت: همکاری ادارات و نهادها در اجرای این طرح که هر روز از 8 صبح تا 20 شب اجرا می شود، ضروری است.
شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.