جی پلاس؛

ورزشی که به کاهش فشار خون کمک می کند

یک مطالعه علمی که توسط یک تیم بزرگ پزشکی از چندین نهاد پزشکی در چین انجام شد به این نتیجه رسید که انجام بازی رزمی "تا چی" به مدت یک سال به کاهش فشار خون بهتر در مقایسه با تمرینات هوازی کمک می کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از وب سایت مدیکال اکسپرس : مطالعات قبلی در مورد مرحله پیش از فشار خون نشان داده است که ورزش و ایروبیک که به افزایش تنفس و ضربان قلب کمک می کند، می تواند از موارد پیشرفته بیماری جلوگیری کند. برخی از مطالعات نیز نشان داده اند که تمرین بازی چینی "تای چی" برای دفاع از خود می تواند به موفقیت دست یابد.

در چارچوب مطالعه منتشر شده توسط مجله علمی Jama Network Open، تیم تحقیقاتی چینی به دنبال شناخت تأثیر تمرین هوازی و تای چی در طول یک سال بودند. 349 داوطلب که به مرحله فشار خون پیش مزمن رسیده بودند در این آزمایش شرکت کردند و به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول ایروبیک و گروه دوم به مدت یک ساعت و چهار بار در هفته تای چی انجام دادند.

تیم مطالعه فشار خون اعضای هر دو گروه را در ابتدای آزمایش، سپس پس از شش ماه و در نهایت پس از یک سال کامل اندازه گیری کردند.

از این مطالعه مشخص شد که گروهی که به طور منظم بازی "تا چی" را تمرین می کردند نسبت به گروهی که تمرین هوازی انجام می دادند به طور قابل توجهی سطح فشار خون پایین تری داشتند، همچنین مشخص شد که فشار خون در گروهی که "تا چی" را تمرین می کردند منفی بود. 7.01. در مقایسه با منفی 4.61 میلی متر جیوه برای کسانی که ایروبیک انجام می دهند.

همچنین نشان داده شد که میزان فشار خون پایین هنگام اندازه‌گیری فشار خون در هنگام خواب برای افرادی که «تا چی» می‌کردند، بیشتر بود و تعداد افرادی که بیماریشان به فشار خون مزمن تبدیل شد، در میان افرادی که «تی چی» را تمرین می‌کردند کمتر بود. در مقایسه با کسانی که ایروبیک انجام می دادند.

 

دیدگاه تان را بنویسید