نکاتی مهم برای مبتلایان به بیماری قلبی

اندازه‌گیری فشارخون در خانه می‌تواند میزان فشار خون ما را در طول یک بازه زمانی مشخص کند. اگر فشار خون خود را در خانه اندازه گیری می‌کنیم، لازم است حتما نتایج را یادداشت کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اگر شما هم جزو گروهی هستید که مبتلا به بیماری قلبی هستند حتما نکات زیر را مورد توجه قرار دهید.

مراقب رژیم غذایی خود باشیم

بهداشت نیوز نوشت؛ می‌توانیم انتخاب‌های غذایی مناسب‌تری شامل پروتئین از منابع کم چرب، غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات داشته باشیم. مدتی طول می‌کشد تا بتوانیم این تغییر را در خود ایجاد کنیم. منابع و وب‌سایت‌های علمی وجود دارند که می‌توانند به ما در این زمینه کمک کنند. علاوه بر آن، می‌توانیم از مشاور تغذیه کمک بگیریم.

زمانی را به ورزش اختصاص دهیم

ورزش کنیم تا از مزایای فعالیت فیزیکی بهره‌مند شویم. برای ورزش مجبور نیستیم به باشگاه برویم یا در جلسات طولانی و سخت شرکت کنیم. می‌توانیم تمرین خود را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنیم. حتی می‌توانیم در محل کار خود برخی از حرکات ورزشی را انجام دهیم. مثلا اگر می‌خواهیم ۱۰ دقیقه با تلفن صحبت کنیم، می‌توانیم همزمان راه برویم.

به سلامت روان خود اهمیت دهیم

هنگامی که در شرایط سخت قرار داریم، طبیعی است که دلسرد شویم، اما اگر احساس افسردگی کردیم، کمک بگیریم. مهم است که فعال بمانیم و درست غذا بخوریم، ولی زمانی که ناراحت هستیم، این کار مشکل است. بنابراین مراقب باشیم که چه زمانی روحیه ما افت می‌کند. علائم خود را بشناسیم و با پزشکمان صحبت کنیم. درمان ممکن است شامل ورزش، مشاوره با پزشک و در برخی از افراد، مصرف دارو باشد.

داروهای خود را چک کنیم

مصرف خودسرانه برخی از داروهای بدون نسخه می‌تواند احتمال حمله قلبی را بیشتر کند. ایبوپروفن و ناپروکسن نوعی داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی هستند که با مشکلات قلبی مرتبطند. از پزشک خود بپرسیم که برای تسکین درد چه دارویی را باید مصرف کنیم.

از خودمان با یک شکلات کوچک پذیرایی کنیم

شکلات، در مقادیر کم، برای قلب مفید است. کاکائو دارای مواد مغذی از جمله فلاونوئیدها و آنتی‌اکسیدانها است که هر دو به سلامت قلب ما کمک می‌کنند. بهتر است شکلات تلخ را بدون اضافه کردن سایر مواد چرب، مانند کره بادام زمینی انتخاب کنیم.

از خوردن شکلاتمان لذت ببریم! اما سعی کنیم مصرف خود را به ۳۰ الی ۶۰ گرم در هفته محدود کنیم.

خود را در برابر آنفلوانزا واکسینه کنیم

اگر دچار بیماری قلبی هستیم، ممکن است بدن ما توانایی زیادی برای مقابله با آنفلوانزا را نداشته باشد، در نتیجه احتمال سکته قلبی یا ذات‌الریه در ما افزایش یابد. بنابراین برای اینکه به آنفلوانزا مبتلا نشویم، هر سال تا ماه مهر واکسن آن را دریافت کنیم.

به خروپف خود توجه کنیم

آیا اطرافیان ما از خروپف ما هنگام خواب شکایت دارند؟ در این صورت ممکن است دچار آپنه خواب (وقفه تنفسی در خواب) باشیم که به شدت با بیماری قلبی مرتبط است. به خواب خود توجه کنیم و بدانیم که چه موقع خواب کافی نداریم. با پزشک خود مشورت کنیم، شاید لازم باشد یک شب را در کلینیک خواب بگذرانیم تا بررسی بیشتری در مورد علت‌های خواب نامناسب ما صورت گیرد.

آرامش خود را حفظ کنیم

استرس‌زدایی را در اولویت قرار دهیم و از اضطراب جلوگیری کنیم. روش‌هایی را پیدا کنیم که برای کاهش اضطراب ما مفید باشند، مدیتیشن، ورزش یا سرگرم شدن به کار مورد علاقه می‌تواند به ما کمک کند. همچنین، می‌توانیم از پزشک خود در مورد کلاس‌های مدیریت استرس یا گروه‌های حمایتی برای افراد مبتلا به بیماری قلبی سوال کنیم.

از مصرف سیگار دست بکشیم

روش‌های زیادی برای از بین بردن عادت سیگار کشیدن وجود دارند. نیکوتین به اشکال مختلفی مانند آدامس و استنشاق‌کننده‌ها موجود است. علاوه بر این، قرص‌ها و گروه‌های حمایتی ترک سیگار نیز می‌توانند کمک‌کننده باشند.

استفاده از Vaping گزینه امنی نیست. ممکن است میزان خطر ابتلا به سرطان با کشیدن سیگارهای معمولی را نداشته باشد، اما بدن ما هنوز هم نیکوتین دریافت می‌کند که می‌تواند به سلول‌های قلب آسیب برساند.

از خودمان مراقبت کنیم

میزان فشار خون، کلسترول و سطح قند خون مواردی هستند که پزشک به‌صورت منظم آنها را بررسی می‌کند.

برخی از افراد هنگام معاینه دچار استرس می‌شوند و این موضوع می‌تواند عدد فشارخون اندازه‌گیری‌شده را بیشتر از عدد واقعی نشان دهد. بنابراین، ممکن است پزشک از ما بخواهد که فشار خون خود را در خانه اندازه بگیریم.

اندازه‌گیری فشارخون در خانه می‌تواند میزان فشار خون ما را در طول یک بازه زمانی مشخص کند. اگر فشار خون خود را در خانه اندازه گیری می‌کنیم، لازم است حتما نتایج را یادداشت کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید