جی پلاس

هواوی برای رقابت با تسلا یک میلیارد خرج می‌کند

شرکت هواوی برای اینکه بتواند در حوزه خودرو با دو شرکت تسلا و شیائومی رقابت کند، یک میلیارد دلار در زمینه تحقیقات روی فناوری خوردوهای برقی و بدون رانندگی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس جی پلاس؛ به گفته اریک زو، یکی از مدیران این شرکت، فناوری خودران هواوی پیش از این نیز از تسلا پیشی گرفته بود برای مثال با امکان حرکت با سرعت هزار کیلومتر و بدون دخالت انسان.

زو در ادامه گفت: این شرکت عظیم مخابراتی چینی برای ساخت اتومبیل‌های خودران در ابتدا با سه خودروساز شراکت خواهد کرد که این خودروها نام برند هواوی را به عنوان برند فرعی با خود خواهند داشت. سپس دایره شرکای خود را کوچک‌تر می‌کند و لوگوی خود را روی اتومبیل‌ها نصب خواهد کرد.

واحد تجارت اتومبیل‌های هوشمند بزرگترین سرمایه‌گذاری را از سوی هواوی دریافت می‌کند. زو در این باره می‌گوید: امسال بیش از یک میلیارد دلار در توسعه قطعات اتومبیل سرمایه‌گذاری خواهیم کرد. چین هر سال 30 میلیون خودرو اضافه می‌کند و این رقم رو به افزایش است. حتی اگر نتوانیم سهم بازار خارجی را به دست آوریم، در چین از هر خودرو به طور متوسط هزار یوآن کسب می‌کنیم که تجارت بزرگی برای هواوی به شمار می‌آید.

هواوی پس از یک سال دشوار که حاصل تحریم‌های دولت ترامپ بود دوباره ظهور می‌کند. این تحریم‌ها هواوی را از پیشتازی در تجارت گوشی‌های هوشمند و پیشرفت در حوزه ساخت پردازنده‌ها و شبکه نسل پنجم محروم کرد. پس از روی کار آمدن بایدن نشانه‌هایی از کمرنگ شدن تحریم‌ها دیده می‌شود که باعث شد رِن ژنگ‌فِی، میلیاردر هواوی، به سمت پیشرفت‌های جدید در زمینه کشاورزی هوشمند، بهداشت و درمان و خودروهای برقی پیش برود.  هواوی امیدوار است در میان غول‌های تکنولوژی جایگاهی بیابد.

هدف هواوی پیوستن و شراکت با شرکت‌های بزرگی مثل اَپل و شیائومی و صنعت وسایل نقلیه است که در آینده خودروهایی سبز، خودران و متصل به اینترنت به بازر عرضه خواهد کرد.

بر اساس تخمین‌های شرکت Canalys، فروش خودروهای برقی در چین امسال بیش از 50 درصد افزایش خواهد داشت، زیرا مصرف‌کنندگان از خودروهای پاک با قیمت پایین استقبال می‌کنند. فناوری اطلاعاتی و سرگرمی هواوی پیش از این در اتومبیل سِدان مرسدس بنز دیده شده و این شرکت قصد دارد با شرکت‌های داخلی چین نیز در زمینه توسعه سیستم‌های خودروی هوشمند همکاری کند. نخستین مدل از این خودروها که با شراکت Arcfox αS HBT تولید شده در ماه آوریل در نمایشگاه اتومبیل شانگهای رونمایی خواهد شد.

هواوی قصد دارد وارد بازاری شود که بسیاری از اتومبیل‌سازان از تسلا گرفته تا شرکت‌های داخلی Nio و Xpeng برای به دست آوردن سهمی از بازار بزرگ خودروهای برقی در حال رقابتی سخت با یکدیگر هستند. ماه گذشته شیائومی اعلام کرد قصد دارد در طول دهه آینده 10 میلیارد دلار در صنعت تولید خودروهای برقی سرمایه‌گذاری کند. قابل ذکر است که شیائومی بیشتر به دلیل گجت‌های مقرون به صرفه و لوازم خانگی از پلوپز گرفته تا ربات جاروبرقی مشهور است.

دیدگاه تان را بنویسید