وزارت دادگستری دولت بایدن تقریباً از همه دادستان های آمریکا در دوران ترامپ خواست استعفا دهند.

 

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان، یک مقام ارشد وزارت دادگستری گفت دولت بایدن «روند انتقال» را برای حذف همه دادستان های تایید شده مجلس سنا در دولت ترامپ آغاز خواهد کرد.

این روند می تواند از اوایل امروزسه شنبه آغاز شود.

این مقام گفت، «جان دورهام» همچنان برای بررسی منشا تحقیقات روسیه باقی خواهد ماند، اما نه به عنوان دادستان در منطقه کانکتیکات. وی پاییز گذشته به عنوان مشاور ویژه منصوب شد و از سوی «ویلیام بار» دادستان کل محافظت بیشتری دریافت کرد.

«دیوید ویس» بازرس ایالت «دلاور» نیز در پست خود باقی خواهد ماند. «هانتر بایدن» پسر رئیس جمهور در ماه دسامبر گفت که مقامات فدرال در دلاور در حال بررسی مالیات وی هستند و این روند همچنان در جریان است.

دادستان های فدرال عالی ترین دادستان های دولت در مناطق خود، و از منصوبان سیاسی هستند.

در سال 2017، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین ناگهان دستور استعفای 46 دادستان را که از دولت اوباما بودند، صادر کرد.

پیشتر بایدن در برخی از بخش های دیگر هم خانه تکانی هایی انجام داده بود. از جمله در بخش بهداشت و سلامت. او مقامات ارشد بهداشتی این کشور شامل وزیر بهداشت و خدمات انسانی (HHS) و رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) را به عنوان بخشی از تلاش ها برای مبارزه با کرونا تغییر داد و «راشل والنسکی» متخصص ارشد بیماری های عفونی را به عنوان رئیس جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا انتخاب کرد.

او همچنین منصوبان ترامپ در آژانس رسانه ‌های جهانی آمریکا (USAGM) را به صورت ناگهانی اخراج کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، دو مقام آشنا با تغییرات گفتند سرپرست USAGM، روسای «رادیوی اروپای آزاد/ رادیو آزادی»، «رادیوی آسیای آزاد» و «شبکه‌های پخش خاورمیانه» تنها یک ماه پس از معرفی شدن آنها در مناصب خود، اخراج شده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.